خبر فوری

 
تظاهرات هزاران مسلمان چینی، عليه تخریب مسجد
کد خبر :2068363438

12:41 1397/05/20


برچسب ها : چین, مسجد, مسلمانان,

هزاران مسلمان چینی در تظاهرات خود علیه تخریب مسجد از سوی دولت، در شمال شرقی چین / ویژهو، خواستار لغو دستور تخریب مسجد شدند.


هزاران مسلمان چینی در تظاهرات خود علیه تخریب مسجد از سوی دولت، در شمال شرقی چین / ویژهو، خواستار لغو دستور تخریب مسجد شدند.

طبق گزارشات به دست آمده : افراد قبیله ی هوئی با تظاهرات خود در شهر ویژهو خواستار لغو دستور حکومتی مبنی بر تخریب مسجد شدند.

طبق گفته های پیرمرد 72 ساله به نام سینگ منگ : بیش از 100 مامور پلیس مسجد را محاصره کرده بودند، اما مانع تظاهرات مردمی علیه دستور حکومتی نشدند.

وی افزود : مردم از بعدازظهر پنج شنبه تا روز جمعه در مسجد بودند و دو مرتبه نیز ماموران پلیس خواستار خروج تظاهرات کنندگان از مسجد شدند.

سینگ مینگ گفت : طبق گفته های پلیس، مادر حال گفت و گو با دولت برای لغو تصمیم تخریب مسجد هستیم اما قولی از جانب خود یا حکومت به تظاهرات کنندگان نمیدهیم، امیدواریم که حکومت خواسته ی شما را بپذیرد.

وی در ادامه افزود : مردم خیلی عصبانی هستند و ما نمی‌دانیم که این اتفاقات بنا بر چه دلیلی درحال انجام هستند. شعارهای مردم بیانگر محبت شان نسبت به چین و عقاید شان بود.

ناگفته نماند که : حکومت با وجود علاقه ی ادیان و مذاهب گوناگون از جمله مسلمانان و مسیحیان نسبت به چین، آنها را متهم به عدم وفاداری نسبت به چین می‌کند.

شایعاتی در مورد اقدامات دولت برای تخریب مساجد در شهر ویژهون چین به گوش مردم رسید که باعث اجتماع آنها در اطراف مسجد شد.

طبق اظهارات جینگ سینگ : حکومت تصمیم به تخریب 8 گنبد از 9 گنبد مسجد را داشت، درحالی‌که بیشترین مساحت مسجد پس از اجازه ی دولت تعمیر شده بود اما با این وجود نیز مردم قبیله درآنجا حضور داشتند.


[علت این تظاهرات مردمی و بیانیه ی حکومتی مبنی بر تخریب مسجد اعلام نشده است.]

ارسال نظر

 
1