خبر فوری

 
تظاهرات منطقه جانی خیل در خیبر پختون خوا وارد روز پانزدهم شد
کد خبر :864766701

17:30 1400/03/25


برچسب ها : امضای توافق نامه, تظاهرات, دستگیری, رئیس پلیس, راهپیمایی, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا,

جنازه ملک نصیب خان رهبر حزب ملی هنوز به خاک سپرده نشده است


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| جنازه ملک نصیب خان رهبر حزب ملی هنوز به خاک سپرده نشده است.

طی 15 روز گذشته تظاهراتی در مقابل قلعه نظامی در حال برگزاری است و مردم خواهان دستگیری قاتل ملک نصیب خان هستند، اما هیچ عکس العملی از سوی مراکز دولتی نشان داده نشده است.

معترضین بارها تهدید کرده اند که اگه پاسخی به اعتراضات آنها داده نشود جنازه چهار نوزاد را که در فروردین ماه قتل شده و قاتلین آنها هنوز دستگیر نشده اند را از قبر خارج کرده و به همراه آنها به تحسن خواهند نشست.

تظاهر کنندگان قصد راهپیمایی بسوی اسلام آباد را دارند اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

منظور پشتین رهبر جنبش محافظت از پشتون گفت از اعتراضات در جانی خیل حمایت میکند ولی هیچ تصمیمی نباید بدون رضایت او باشد.

نیروهای سنگین پلیس در جاده های منتهی به جانی خیل مستقر هستند

ملک نصیب خان رهبر حزب ملی عصر یکشنبه در تاریخ 9 خرداد توسط افراد ناشناس و به ضرب گلوله کشته شد.

ملک نصیب 60 ساله عضو حزب ملی منطقه جانی خیل در روستای زندی از نواحی جانی خیل بوده که مهاجمان پس از کشتن او به همراه کلاشینکف، تلفن همراه و پول نقد وی متواری شدند.

 

ملک نصیب خان رهبر تظاهرات جانی خیل( بدلیل وخیم شدن اوضاع منطقه علیه دولت در فروردین ماه سال جاری )بود، همچنین وی از امضاء کنندگان توافق نامه بین حزب ملی قبیله و دولت در 8 فروردین ماه سال جاری بود.

در اوایل فروردین ماه پس از کشف اجساد گلوله باران شده چهار پسر کم سن افراد قبیله با به همراه داشتن اجساد به تظاهرات 9 روزه پرداختند که پس از آن محمود خان وزیر ارشد به همراه سایر وزرا و مقامات ارشد و پلیس با اهالی قبیله دیدار کردند.

در این جلسه وزیر ارشد خواسته های تظاهرات کنندگان را پذیرفت و تعهد نامه کتبی نیز از توسط دولت امضاء شد، این توافق نامه از سوی حکومت ایالت خیبر پختون خوا توافق بر سر امنیت جانی خیل نام گرفت.

این توافق نامه توسط رئیس پلیس و معاون رئیس پلیس و 13 تن از بزرگان قبیله جانی خیل و شش تن از بزرگان امضا شد، رهبران مناطق مختلف قبیله ای و احزاب سیاسی نیز در این توافق نامه نقش داشتند.

ارسال نظر

 
1