خبر فوری

 
 
تظاهرات مردم شیعه پاکستان برای بازیابی افراد ربوده شده
کد خبر :711311029

21:05 1397/06/08


برچسب ها : افراد ربوده شده, شیعه, گمشده,

از تمامی سازمان های حقوق بشری در سرتاسر جهان خواستار کمک برای بازیابی شیعیان ربوده شده توسط سازمان های امنیتی پاکستان هستیم.


 

به مناسبت 30 اوت روز جهانی افراد ربوده شده، سازمان افراد ربوده شده شیعه (Shia Missing Persons) برای بازیابی 120 نفر از افراد ربوده شده در سرتاسر کشور، تظاهرات به عمل آورد. این تظاهرات روبروی اداره مطبوعاتی شهر کراچی صورت گرفت. در این تظاهرات خانواده 25 تن از افراد ربوده شده ی شهر کراچی و دیگر نمایندگان و کارکنان سازمان افراد ربوده شده شیعه شرکت کردند. فرزندان این افراد با در دست داشتن عکس برادران و پدرانشان و بغض در گلو خواستار بازیابی عزیزانشان شدند.

سخنگوی سازمان افراد ربوده شده شیعه راشد رضوی طی سخنرانی خود خواستار بازیابی این افراد طی ماده 10 قانون اساسی کشور پاکستان شد و گفت: ما طبق حق خود تظاهرات صلح آمیز برگزار کردیم اما سیاست مداران نگرانی های این خانواده ها را درک نمی کنند. آیا ما از شهروندان پاکستان نیستیم؟ چرا حکام بین شهروندان این کشور تبعیض قائل می شوند؟ با برنامه ریزی منظم و توطئه میخواهند نسل شیعه از بین رود. بجای دستگیر کردن قاتلانمان افراد خودمان را دستگیر میکنند؛ بجای تسکین دردهای مان، نمک بر زخم مان میریزند.

وی افزود: ما به هیچ وجه حامی مجرمین نیستیم، اگر از بین این افراد ربوده شده کسانی مجرم هستند آنها را در دادگاه محاکمه کنید و طبق قانون با آنها برخورد کنید ولی افرادمان بدون حکم دستگیری، ناپدید شدند و ما ازحالشان بی خبریم به همین دلیل ما آنها را بی گناه و ربوده شده عنوان میکنیم. آیا در کشور عزیز پاکستان آئین و قانون صرف نگه داری در کتاب ها است.

سخنگوی سازمان افراد ربوده شده شیعه راشد رضوی گفت حکامی که میگویند این افراد را ما دستگیر نکردیم پس این افراد توسط چه کسانی ربوده شده اند؟ چه کسی مسؤلیت این افراد را بر عهده میگیرد؟ اگر شما اطلاع ندارید! با طی عملیات های جستجو آنهارا پیدا کنید!

لیست ارائه شده غیر رسمی افراد ربوده شده از ایالت سند توسط سازمان افراد ربوده شده شیعه:

رپی تظاهرات مردم کراچی مردم پایتخت پاکستان نیز تظاهرات کردند:
خانواده های افراد گمشده، احزاب سیاسی و اعضای جامعه مدنی نیز در این تظاهرات شرکت کردند. وزیر فعلی حقوق بشر پاکستان، دکتر شیرین مزاری نیز در این تظاهرات شرکت به عمل آورد.
وزیر فعلی حقوق بشر پاکستان، دکتر شیرین مزاری طی سخنرانی خود در این تظاهرات گفت : از این پس عمل ربودن افراد (توسط سازمان های امنیتی و غیره) به عنوان جرم شناخته خواهد شد، برای حل مسائل مربوط به افراد گمشده، از همه ی مسئولین مربوطه دعوت خواهیم کرد تا در نشستی برای حل این مشکلات تصمیم گیری شود. به منظور دستگیری افراد تروریست و مبارزه با تروریسم در پاکستان، افراد زیادی ربوده شده اند. اما در حال حاضر با وجود پایان جنگ علیه تروریسم، باید این مسئله (افراد ربوده شده) نیز حل شود. اگر افراد ربوده شده (توسط سازمان های اطلاعات و امنیت پاکستان) مجرم هستند، برای محاکمه باید به دادگاه معرفی شوند، اگر افراد ربوده شده مرده اند باید خانواده هایشان را در جریان بگذارند و اما اگر این افراد با تروریسم با تروریست ها هم دست بوده اند باید آن هم نیز معلوم شود. از این پس ربوده شدن افراد در حکومت جمهوری معنایی نخواهد داشت.

ارسال نظر

 
1