خبر فوری

 
 
تظاهرات مردم ایالت سند برای بازیابی افراد ربوده شده / ربوده شدن یک جوان 17 ساله از بلوچستان
کد خبر :1404323982

20:11 1397/10/30


برچسب ها : ارتش, افراد ربوده شده, پاکستان, تظاهرات,

در شهر های کراچی، لارکانه، عمر کوت و دیگر شهرهای ایالت سند گروه صدای افراد ربوده شده و برخی از افراد سیاسی برای بازیابی افراد ربوده شده تظاهرات کردند.


 

به گزارش راز نيوز به نقل از بلوچستان پست، در شهر های کراچی، لارکانه، عمر کوت و دیگر شهرهای ایالت سند گروه صدای افراد ربوده شده و برخی از افراد سیاسی برای بازیابی افراد ربوده شده تظاهرات کردند.

طبق گزارش به دست رسیده از این خبر، کمپ تظاهرات برای بازیابی افراد ربوده شده به ریاست سورته لوبار، سسی لوبار و تنویر آرجیو در مقابل باشگاه خبرنگاران کلانشهر کراچی تاسیس شده است. در این کمپ، افراد مختلفی با ابراز همدردی با خانواده های افراد ربوده شده در تظاهرات شرکت کردند. از طرفی در عمر کوت نیز جنبش زنده باد سند تظاهراتی در این خصوص انجام داده است.

سورته لوبار با صحبت در رابطه با دادگاه های نظامی ابراز داشت ،ما نگران آن هستیم که گسترش دادگاه های ارتش به سازمان های دولتی اجازه هدف قرار دادن افرادی با فعالیت های ناسیونالیستی خواهد داد. بنابر این ما با مخالفت با دادگاه های ارتش از احزاب دیگر و جامعه مدنی خواستار راه اندازی جنبشی بر خلاف دادگاه های ارتش هستیم.

سورته لوبار خطاب به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ماریانا فرناندا گفت : سازمان های اطلاعاتی پاکستان افراد اقوام سند، بلوچستان و پشتون را می ربایند که از این سازمان خواستار انجام اقدامی برای جلوگیری از این عمل هستیم.
وی افزود، سازمان ملل باید در رابطه با ربودن افراد از پاکستان پاسخ طلب کند .

لازم به ذکر است که تظاهرات کنندگان طی شعارهایی از دولت و مقامات این کشور خواستار حاضر کردن افراد ربوده شده در دادگاه ها شدند که درصورت ارتکاب به جرم، دادگاه به جرم آنها رسیدگی بکند.


همچنین خبرها حاکی از ربوده شدن یکی از نوجوانان بلوچ است. گفتنی است نیروهای امنیتی پاکستان طی عملیات بازرسی خانگی در استان کیچ یکی از جوان های 17 ساله خانه را ربوده و به جای نامعلومی منتقل کردند. از طرفی افراد ربوده شده از مناطق خضدار و ماشکیل نیز تاکنون به خانه های خود بازنگشته اند که این امر موجب نگرانی خانواده هایشان شده است.

ارسال نظر

 
1