خبر فوری

 
تظاهرات علیه آزادی آسیه با یورش پلیس مواجه شد
کد خبر :997964817

17:55 1397/11/13


برچسب ها : آسیه, پاکستان, تحریک لبیک, جمعیت علما اسلام, سنی تحریک, فضل الرحمن,

در شهرهای راولپندی و اسلام‌آباد تظاهرات گسترده‌ای برخلاف آزادی آسیه برگزار شد


 

به گزارش راز نیوز، در شهرهای راولپندی و اسلام‌آباد تظاهرات گسترده‌ای برخلاف آزادی آسیه برگزار شد که در آن رهبران حزب سنی تحریک شرکت کردند و هیئت علما و مشایخ در خطبه‌های جمعه آزادی آسیه را محکوم کردند. تظاهرکنندگان اظهار داشتند: در مسئله ناموس رسالت هیچ راه مصلحتی وجود ندارد و آسیه تحت‌فشارهای خارجی به آزادی رسیده است. افراد بی‌دین در پاکستان خواهان نظام سکولار در پاکستان هستند ولی این خواب آن‌ها تعبیر نخواهد شد. مسلمانان پاکستان برای حفاظت از ناموس رسالت تا پای جان ایستاده‌اند.

لازم به ذکر است آسیه یک زن مسیحی است که چند سال پیش به اتهام توهین به رسالت دستگیرشده بود، طبق رأی دادگاه محلی و ایالتی وی محکوم‌به اعدام شد اما چندی پیش دادگستری رأی آزادی وی را صادر کرد که برخلاف رأی دادگاه مسلمانان زیادی در بیشتر شهرها دست به اعتراض زده و کشور را در هرج‌ومرج قراردادند که پس از تائید تجدیدنظر از طرف دادگستری اعتراضات پایان یافت. که بعدازآن افراد زیادی از حزب لبیک پاکستان دستگیر شدند. چندی پیش دادگستری با تجدیدنظر همان حکم آزادی آسیه را صادر کرد.

برخلاف رأی دادگستری حزب علما اسلام روز جمعه در سراسر پاکستان تظاهرات کرد و تحریک لبیک پاکستان و سنی تحریک در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی اعتراضات کردند که با یورش پلیس روبرو شدند در شهر اسلام‌آباد نیز پلیس برای متفرق افراد از گاز اشک‌آور و باطوم استفاده کرد.

ناگفته نماند که آسیه هیچ توهینی به رسول اکرم ص نکرده و فقط توسط چند نفر تکفیری برای مسئله شخصی به وی اتهام زده‌اند.

ارسال نظر

 
1