خبر فوری

 
تظاهرات شیعیان کراچی در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان مظلوم نیجیریه
کد خبر :124041225

09:53 1398/05/08


برچسب ها : شیخ ابراهیم زکزاکی, شیعیان پاکستان, شیعیان کراچی, نیجریه, کراچی,

شیعیان شهر بندری کراچی همزمان با روز جهانی تظاهرات برای آزادی شیخ زکزاکی، با تجمع مقابل باشگاه مطبوعاتی این شهر حمایت و همبستگی خود با شیعیان مظلوم کشور نیجریه و به ویژه شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی را اعلام نمودند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز شیعیان شهر بندری کراچی همزمان با روز جهانی تظاهرات برای آزادی شیخ زکزاکی، با تجمع مقابل باشگاه مطبوعاتی این شهر حمایت و همبستگی خود با شیعیان مظلوم کشور نیجریه و به ویژه شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی را اعلام نمودند.

جمعیت کثیر شرکت کنندگان با سردادن شعارهای علیه دولت نیجریه حمایت خود را از رهبر مظلوم شیعیان نیجریه اعلام نموده و خواستار آزادی هرچه فوری وی و فراهم نمودن امکانات درمانی برای وی شدند، تظاهرات کنندگان با در دست داشتن تصاویری از آیت الله شیخ زکزاکی و فرزندان شهید وی از دولت پاکستان خواستند به صورت فوری و با پیگیری های دیپلماتیک برای آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی از زندان دولت نیجریه تلاش نماید.

در این تظاهرات علاوه بر مردم عامه، تنی چند از شخصیت های سرشناس شیعیان کراچی همچون سید راشد رضوی دبیر جنبش صدای شیعیان ربوده شده، سید احمد اقبال رضوی، علی مرتضی زیدی حضور داشتند.

سید راشد رضوی در جمع شرکت کنندگان در این تظاهرات اظهار داشت: همه ما امروز در اعتراض به ظلم و جنایت و دفاع از مظلوم در این راهپیمایی شرکت کرده ایم، آیت الله شیخ زکزاکی توانست در نیجریه انقلابی را برپا نماید و علیه دولت جابر و فاسق نیجریه به پا خیزد و همانگونه نیروهای حزب الله لبنان و مجاهدان زینبیون توانستند با تکیه بر قدرت الهی به پیروزی علیه داعش دست یابند و حرم حضرت زینب(س) را از شر دشمنان و قصد شوم آنان محفوظ بدارند، من به بصیرت آیت علی سیستانی و آیت الله خامنه ای درود و سلام می فرستم که توانستند با بصیرت و احکامات خود چشم ناپاک دشمنان را از عتبات عالیات در سرزمین عراق دور نگاه دارند.

وی افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی با ایثار فرزندان خود در راه اسلام و تشیع، یاد کربلا و قربان شدن حضرت علی اکبر(ع) در مسیر اسلام را تازه نمود، جای تاسف دارد که در کشور مسلمان پاکستان هیچکس حاضر به حمایت از شیخ زکزاکی نیست، کسانی که امروز به حمایت از شیخ زکزاکی می پردازند، در واقع  تنها آنان مفاهیم و آموزه های حسینی در حمایت از مظلوم را به درستی فراگرفته و در حال عمل به آن هستند.

وی با هشدار به دولت نیجریه گفت: در صورت آسیب رسیدن به شیخ زکزاکی و وقوع اتفاق ناگوار برای وی، همانگونه که در زمان شهادت آیت الله نمر به محاصره کنسولگری عربستان سعودی پرداختیم، کنسولگری نیجریه در کراچی نیز توسط شیعیان کراچی به محاصره درخواهد آمد.

وی با اشاره به فرارسیدن موسم حج خاطر نشان کرد: چرا دولت و سرویس های اطلاعاتی زائران حج را همانند زائران عتبات عالیات ایران و عراق و سوریه بازداشت و ناپدید نمی کنند؟ چرا دولت پاکستان زائران فرزند رسول خدا(ص) را تروریست می پندارد؟

ارسال نظر

 
1