خبر فوری

 
تظاهرات سراسری جمعیت علماء اسلام در پاکستان
کد خبر :1065500759

20:16 1397/08/14


برچسب ها : پاکستان,

طبق اطلاعیه جمعیت علماء اسلام پاکستان، این گروه در تاریخ 9 نوامبر تظاهرات همگانی در سرتاسر پاکستان برگزار خواهد کرد.


طبق اطلاعیه جمعیت علماء اسلام پاکستان، این گروه در تاریخ 9 نوامبر تظاهرات همگانی در سرتاسر پاکستان برگزار خواهد کرد. رئیس جدید این گروه با نام حامد الحق گفت :" با وسیع کردن دایره تظاهرات توان ساقط کردن دولت را داریم. ما پارلمان را بالاتر از هرچیزی می‌دانیم به همین دلیل تاکنون از اقدامی که باعث تشویش نظام جمهوری شود گریزان بوده ایم." براساس گزارشات رسانه ها، جلسه شورای مرکزی گروه جمعیت علماء اسلام به رهبری حامد الحق برگزار شد. در این جلسه علاوه بر مورد مذمت خواندن قتل سمیع الحق، از دولت خواسته شد تا هرچه سریعتر عوامل این قتل را شناسایی و به سزای اعمالشان برساند.

حامد الحق فرزند سمیع الحق در سخنرانی خود اظهار داشت، در تاریخ 9 نوامبر به عنوان نشان اعتراض به قتل پدر خود در سرتاسر پاکستان تظاهرات همگانی برپا خواهیم کرد.وی افزود با توسیع دادن دایره تظاهرات قدرت ساقط کردن دولت را داریم.

هيئت شورای جمعیت علماء اسلام، انوار الحق، برادر سمیع الحق را به عنوان ریاست جدید مدرسه دارالعلوم حقانی و حامد الحق فرزند سمیع الحق را به عنوان معاون ریاست برگزید. حامد الحق اذعان داشت، اکنون دریافتیم که قاتلان پدرم، تاچه مقدار قدرت دارند. وی خاطر نشان کرد، شواهد حاکی از آن است که قدرت های بیگانه از جمله افغانستان در قتل پدرم دست داشته اند. همچنین وی با اشاره به کارکنان سابق این گروه گفت :"تمامی کارکنان در پست های خود باقی خواهند ماند."

حامد الحق در ادامه با اشاره به قتل پدرش و درخواست از دولت مبنی بر شناسایی و محاکمه قاتلان آن اظهار داشت :سمیع الحق درصدد متحد کردن تمامی پاکستان بود. این وظیفه دولت است تا قاتلان او را پیدا کند. وی همچنین با اشاره به پرونده آسیه گفت : نام وی باید در لیست سیاه قرار گیرد و فورا باید وی را اعدام کنند. فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام نیز با فرزند سمیع الحق دیدار کرده و عرض تسلیت و تعزیت کرد.

فضل الرحمن در سخنرانی خود در مجلس عزای سمیع الحق گفت :" قتل وی براساس دسیسه و توطئه ای صورت گرفته است. شهادت مولانا سمیع الحق یک واقعه بزرگی است. نخواهیم گذاشت خون مولانا سمیع الحق پایمال شود. دشمن درحال حمله به سوی ماست اما حملات او ناموفق بوده. جایگاهی که من اکنون در آن قرار دارم مرهون دارالعلوم هستم. در تظاهرات جمعیت علماء اسلام شرکت خواهم کرد. "

ارسال نظر

 
1