خبر فوری

 
 
تظاهرات دانشجویی در شهرهای مختلف پنجاب در اعتراض به ربوده شدن شهروندان بلوچ
کد خبر :1167541746

10:57 1397/09/20


برچسب ها : افراد ربوده شده, تظاهرات, تونسه شریف, دیره غازی خان,

دانشجویان صبح روز گذشته با حضور در مقابل باشگاه مطبوعاتی تونسه شریف به اعتراض علیه سازمان های حکومتی برای بازداشت غیر قانونی شهروندان بلوچ پرداختند.


 

تونسه شریف: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بلوچستان پست، دهها تن از دانشجویان به سرپرستی سازمان دانشجویان بلوچ و دیگر انجمن های دانشجویی در  شهرهای تونسه شریف و دیره غازی خان اقدام به تظاهرات علیه ربوده شدن غیر قانونی شهروندان بلوچ نمودند و خواستار آزادی هرچه فوری تمامی افراد ناپدید شده از سوی سازمان های حکومتی و اطلاعاتی بلوچستان شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دانشجویان صبح روز گذشته با حضور در مقابل باشگاه مطبوعاتی تونسه شریف به اعتراض علیه سازمان های حکومتی برای بازداشت غیر قانونی شهروندان بلوچ پرداختند.

سخنرانان در این تظاهرات اظهار داشتند: چنانچه زنجیره بازداشت غیر قانونی شهروندان بلوچ و انتقال آنان به مکانی نامشخص متوقف نگردد دست به اعتصاب برای تحقق اهداف و خواسته های خود خواهیم زد.

ما از سازمان های حقوق بشر میخواهیم علیه ظلم و ستم هایی که در حق شهروندان بلوچ روا داشته میشوند به اعتراض بپردازند و برای آزادی مسئولان سازمان دانشجویان بلوچ(BSO) و دیگر شهروندان ربوده شده تلاش نمایند.

آنان اظهار داشتند: به جوانان بلوچ حق زندگی و تحصیل داده شود، سکوت احزاب متعصب بلوچ در مقابل ربوده شدن شهروندان بلوچ تاسف آور است، ما علاوه بر تمامی احزاب ملی گرا و انجمن های دانشجویی پاکستان از سازمان های جهانی درخواست میکنیم در آزادی رهبران مرکزی سازمان دانشجویان بلوچ(BSO) ایفای نقش نمایند.

همچنین دانشجویان شهر دیره غازی خان نیز با حضور در مقابل باشگاه مطبوعاتی این شهر، برای آزادی مسئولان سازمان دانشجویان بلوچ(BSO) و دیگر افراد ربوده شده، فریاد سر دادند.

رهبران سازمان دانشجویان بلوچ(BSO) حاضر در این تظاهرات اظهار داشتند: این سازمان، یک انجمن صلح طلب سیاسی است که به آموزش جوانان بلوچ میپردازد، اگر سازمان های حکومتی قصد دارند با ربودن رهبران ما، صدای این انجمن را خاموش نمایند، ما اعلام میکنیم که تحت هیچ شرایطی ساکت نخواهیم ماند.

ارسال نظر

 
1