خبر فوری

 
 
تظاهرات جنبش ملی بلوچستان برای افراد ربوده شده در لندن
کد خبر :73970418

17:29 1397/11/08


برچسب ها : بریتانیا, بلوچستان, پاکستان, جنبش ملی بلوچ,

جنبش ملی بلوچستان برای افراد ربوده شده توسط نیروهای امنیتی پاکستان درمیدان ترافالگر در شهر لندن تظاهرات کردند.


 

به گزارش راز نیوز، جنبش ملی بلوچستان برای افراد ربوده شده توسط نیروهای امنیتی پاکستان درمیدان ترافالگر در شهر لندن تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان با در دست داشتن نوشته ها و عکس هایی از افراد ربوده شده تظاهرات کردند که در این تظاهرات رهبران جنبش ملی بلوچستان و حزب های دیگر نیز شرکت کردند.

حمل حیدر بلوچ یکی از رهبران جنبش ملی بلوچستان اظهار داشت: این تظاهرات برای ایجاد همدردی با افرادی است که در شهر کویته برای آزادی خود دست به اعتراض زده اند، و ما تا جایی که بتوانیم برای افراد ربوده شده مبارزه خواهیم کرد و صدای خود را بر علیه ظالمان بلند خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: سازمان دانشجویان و سایر احزاب در حال مبارزه هستند. در این راستا با سازمان های مختلف در تماس هستیم و خواسته های خود را به دولت انگلیس گزارش کرده ایم، که به امید خدا پاسخ مثبت دریافت کرده ایم و ما خوشحالیم از این که خانواده های افراد ربوده شده در حال مبارزه برای آزادی عزیزانشان هستند.

ماه دیم بلوچ یکی از رهبران جنبش ملی بلوچستان اظهار کرد: در بلوچستان هزاران نفر توسط نیروهای امنیتی ربوده شده اند که وضعیت به بدترین نوع خود رسیده است و بلوچستان در حال جنگ با بدترین نسل کشی است. ما از سازمان ملل متحد خواستاریم که از بلوچستان بازدید کند و ما براین ظلم ساکت نخواهیم ماند.

حکیم وادیله عضو جنبش ملی بلوچستان گفت: راشد حسین یک فعال حقوق بشر است که در امارات توسط نیروهای امنیتی ربوده شده و اکنون ترس ما از این است که وی را تحویل پاکستان دهند که در این صورت با شکنجه های نیروهای امنیتی روبرو خواهد بود و یا این که توسط نیروهای امنیتی به قتل می رسد.

اسامی افرادی که در تظاهرات افراد ربوده شده شرکت کردند از این قرار است : رهبران جنبش ملی بلوچستان دکتر دین محمد بلوچ، غفور بلوچ، رمضان بلوچ و غیره.گفتنی است شرکت کنندگان در تظاهرات با کسانی که در کویته در هوای سرد در حال اعتراض هستند اظهار همپیمانی کرده و از تمام نهادهای جهانی خواستار ایفای نقش برای آزادی افراد ربوده شده بلوچ، سندی و پشتون شدند.

ارسال نظر

 
1