خبر فوری

 
 
تظاهرات جنبش شیعیان ربوده شده برای آزادی هرچه فوری عزیزانشان در شهر کراچی
کد خبر :1787117681

10:45 1398/01/24


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, راشد رضوی, سازمان اطلاعات پاکستان, کراچی,

جنبش شیعیان ربوده شده به همراه خانواده های افراد ربوده شده روز گذشته در اعتراض به بازداشت غیرقانونی عزیزانشان توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان به تظاهرات پرداخته و خواستار آزادی هرچه فوری این افراد شدند.


 

کراچی: جنبش شیعیان ربوده شده به همراه خانواده های افراد ربوده شده روز گذشته در اعتراض به بازداشت غیرقانونی عزیزانشان توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان به تظاهرات پرداخته و خواستار آزادی هرچه فوری این افراد شدند.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری شیعه نیوز، راشد رضوی دبیر جنبش شیعیان ربوده شده طی سخنانی در این تظاهرات اظهار داشت: من با دولت پاکستان اتمام حجت میکنم در صورتی که شیعیان ربوده شده تا دهم ماه مبارک رمضان به خانه های خود بازنگردند، ما دسته عزای 21 رمضان را پایان نخواهیم داد و به اعتراض علیه دولت خواهیم پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روز گذشته خانواده های افراد ربوده شده شیعه به رهبری راشد رضوی دبیر جنبش شیعیان ربوده شده در مقابل باشگاه مطبوعاتی کراچی به تظاهرات و سر دادن شعار پرداختند.

در این تظاهرات علاوه بر جنبش شیعیان ربوده شده، نمایندگان و رهبران سازمان ها و انجمن های مختلفی از جمله کمیسیون حقوق بشر پاکستان(HRCP)، انجمن پاسبان عزای پاکستان، کمیته ملی اقدام شیعه، شورای حفاظت از عزاداری و دیگر انجمن های مدنی نیز حضور داشتند  و به ایراد سخنرانی در این تظاهرات پرداختند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به بازداشت یورش غیرقانونی و وحشیانه ماموران سرویس های اطلاعاتی به منازل شیعیان و هتک حرمت زنان و اهالی منزل و بازداشت افراد بدون هیچگونه حکم قانونی اعلام نمودند.

شرکت کنندگان همچون گذشته اعلام نمودند در صورتی که افراد ربوده شده مرتکب جرم و جرایمی شده اند بر اساس ماده 10 قانون اساسی، آنها را در دادگاه ها مجازات نمایند، این چه نظامیست که هرکس را از هرجا که دلتان بخواهد، فراتر از قانون بازداشت و تا سالها ناپدید نمایید؟!

راشد رضوی در سخنان خود گفت: خانواده های افراد ربوده شده خبر داده اند که در جریان بازداشت های اخیر شیعیان در سطح شهر کراچی، افسر مرکز پلیس محلی در مناطق پاک کالونی و رضویه پس از ذکر «یا علی مدد» به فحاشی و بد دهانی پرداخت و گفت: مولایتان علی(ع) را برای کمک فرا خوانید، میخواهم ببینم چگونه شما را نجات خواهد داد.

وی افزود: با توجه به اظهارات این افسر پلیس و هتک حرمت اهل بیت(ع)، اتهام زنی و پرونده سازی بی اساس برای نوجوانان شیعه و درخواست رشوه از آنان، ما خواستار برکناری هرچه فوری وی هستیم.

وی در ادامه اعلام نمود: ما حسن نیت خود را به میزان کافی نشان دادیم و اکنون پیمانه صبر ما لبریز شده است، فلذا ما یکبار دیگر به دولت و سازمان های حکومتی هشدار میدهیم در صورتی که تا دهم ماه مبارک رمضان تمام افراد ربوده شده شیعه آزاد نگردند ما با اعتصاب در روز 21 رمضان، دسته عزای شهادت حضرت علی بن ابیطالب(ع) را متوقف خواهیم نمود.

همچنین دیگر رهبران و شرکت کنندگان در این تظاهرات از جمله حسن رضا سهیل، آقا رحیم جعفری و خالد راو طی سخنانی اظهار داشتند: رمضان مینگل یکی از تروریست های بزرگ شهر کویته که به قتل دهها نفر از شیعیان مظلوم اعتراف نموده ظرف مدت یک ماه آزاد شده است و نتایج آن نیز تنها پس از گذشت چند روز از آزادی وی به صورت کشتار شیعیان مشاهده گردید.

سخنرانان این اجتماع در سخنان خود با اشاره به انفجار اخیر کویته گفتند: رمضان مینگل بار دیگر با انفجار بمب، شیعیان را غرق در خاک و خون کرد، رمضان مینگل از حمایت های کامل سازمان های اطلاعاتی و حکومتی پاکستان برخوردار است و بر این اساس نمیتوان نقش سازمان های اطلاعاتی پاکستان که از حمایت های عربستان سعودی برخوردارند را در شهادت شیعیان و ربوده شدنشان انکار نمود، این ثمره مبالغ پرداخت شده از سوی عربستان سعودی به دولتمردان پاکستانی است؛ ما اجازه نخواهیم داد پاکستان به بحرین دوم تبدیل گردد و به هیچ وجه ظلم و ستم علیه شیعیان را تحمل نخواهیم کرد؛ کسانی در قبال مبالغی ناچیز با خدمت دولت و سازمان های حکومتی درآمده اند نیز شریک جرم این جنایات هستند و ملت پاکستان هیچ گاه آنان را نخواهد بخشید.

طی روزهای اخیر 23 پرونده برای شیعیان ربوده شده شهر کراچی تشکیل داده شده است که 5 تن از این افراد آزاد شده اند و پیش از این نیز 22 مورد پرونده شیعیان ربوده شده وجود دارد که بیش از 3 سال از ناپدید شدنشان میگذرد.

از شهر کراچی و دیگر مناطق ایالت سند نیز 40 نفر از شیعیان تاکنون ناپدید هستند و در مارس 2019 نه تنها آمار افراد ناپدید شده کاسته شده، بلکه دوبرابر افزایش یافته است که نشان دهنده زیرپا نهادن صریح قانون اساسی و قوانین حقوق بشر توسط سازمان های حکومتی است.

ارسال نظر

 
1