خبر فوری

 
 
تظاهرات برای بازیابی افراد ربوده شده در کویته پاکستان
کد خبر :1301761373

15:30 1397/10/02


برچسب ها : بلوچستان, تظاهرات, کویته,

تظاهرات خانواده های افراد ربوده شده در کویته پاکستان به منظور بازیابی عزیزانشان


 

به گزارش راز نيوز، مردم تاکنون منظره ای که خانواده ها و خویشاوندان افراد ربوده شده طی تظاهرات خود برای بازگشت عزیزانشان در مرکز ایالت بلوچستان در شهر کویته و در نزدیکی خانه فرماندار در روز گذشته ترسیم کرده اند را شاید ندیده باشند.

تظاهرات کنندگان در کمپ ساخته شده به منظور تظاهرات برای بازیابی افراد ربوده شده در چهار راه فیاض سنبل تا نیمه های شب گذشته شرکت کرده و با وجود سرمای شدید نشان دادند که ما در همه حال به تظاهرات خود برای بازیابی عزیزانمان ادامه خواهیم داد.

طبق گفته محمد کاظم خبرنگار محلی، در میان تظاهرات کنندگان همسران و کودکان افراد ربوده شده نیز به چشم می خوردند که از مناطق دوری برای تظاهرات و بازیابی عزیزانشان در کمپ اعتصاب غذای نمادین به منظور تظاهرات شرکت کرده اند. ناگفته نماند که کمپ تظاهرات در سال 1388 به منظور تظاهرات برای بازیابی افراد ربوده شده تاسیس شده بود. اما این درحالی است که خانواده های افراد ربوده شده همچون کودکان و همسران آنها از 10 آبان سال جاری با افزایش تعداد افراد شرکت کننده، در کمپ اعتصاب غذای نمادین به منظور تظاهرات و بازیابی نزدیکانشان شرکت کردند. روز گذشته نیز زنان و کودکان شرکت کننده در کمپ اعتصاب غذای نمادین، تظاهرات برگزار کردند. تظاهرات کنندگان خواستار تظاهرات تا مقابل خانه فرمانداری بودند، اما به دلیل مواجهه با پلیس و عدم جواز بر ادامه مسیر، تظاهرات کنندگان مجبور به توقف در محل شدند . ناگفته نماند که با وجود برخورد پلیس و سرمای شدید، تظاهرات کنندگان در همان جا شروع به تظاهرات کردند و تا نیمه های شب گذشته به تظاهرات خود ادامه دادند.

تظاهرات کنندگان خواستار ملاقات با وزیر ارشد ایالت بلوچستان بودند تا پس از ملاقات به کمپ بازگردند، اما به دلیل عدم همکاری با تظاهرات کنندگان، آنها مجبور به تظاهرات تا ساعت 1 بامداد به وقت محلی پاکستان شدند. در این تظاهرات مادر هایی دیده شدند که به همراه فرزندان شیر خوار خود در تظاهرات شرکت کرده بودند.

حدود ساعت 10 شب به وقت محلی پاکستان معاون کمیساریای کویته پس از دیدار با تظاهرات کنندگان ابراز داشت که روز دو شنبه ملاقات میان تظاهرات کنندگان و وزیر ارشد ایالت بلوچستان را ترتیب خواهد داد، اما تظاهرات کنندگان همچنان به تجمع اعتراض آمیز خود ادامه دادند.

سخنگوی صدای افراد ربوده شده بلوچستان نصرالله در مصاحبه ای گفت : مقامات ایالتی، تظاهرات کنندگان را از دیدار میان آنها با وزرای ایالت و وزیر ارشد بلوچستان مطمئن کردند، که پس از آن ساعت 1 بامداد تظاهرات به پایان رسید. وی اذعان داشت، قبلا نیز گفته بودند که تظاهرات کنندگان با وزیر ارشد ملاقات خواهند کرد اما باوجود گذشت 20 روز این اقدام عملی نشد، که به همین دلیل خانواده های افراد ربوده شده مجددا شروع به تظاهرات کرده اند.

 

 

 

ارسال نظر

 
1