خبر فوری

 
تضاد در بیانیه های وزارت امور خارجه پاکستان و آمریکا پس از سفر مایک پومپیو
کد خبر :1149977446

10:34 1397/06/15


برچسب ها : عمران خان, مایک پومپیو, مذاکرات, وزارت امور خارجه, وزارت خارجه,

به گزارش راز نیوز وزیر خارجه پاکستان بعد از نشست با مقامات آمریکا، طی گفتگوی خبری اعلام کرد: هیچ مطالبه دو مور از سوی امریکا صورت نگرفته است و در این نشست برعکس تقاضا ی دومور، در مورد پیشرفت دوکشور صحبت شد.


به گزارش راز نیوز وزیر امور خارجه پاکستان پس از نشست با مقامات آمریکا، طی گفتگوی خبری اعلام کرد: هیچ مطالبه دو مور (بیشتر فعالیت کنید) از سوی امریکا صورت نگرفته است و در این نشست به جای تقاضای دو مور، در مورد پیشرفت دوکشور صحبت شد.

وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد: امیدواریم همچنان روابط دو کشور ادامه داشته باشد.در ادامه دیدار مایک پومپیو در مورد روابط دو طرفه، روابط اقتصادی و تجاری و بخصوص در مورد برقراری امنیت در افغانستان گفتگو صورت گرفت. وزیر خارجه آمریکا مایک پومپیو برای خاتمه تروریست ها اظهار امیدواری کرد وگفت برای این امر تا حد توان کمک خواهیم کرد. وزیر خارجه آمریکا برای خاتمه جنگ و برقراری امنیت در افغانستان تاکید کرد و افزود: پاکستان باید برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه،  تصمیم و اقدامات جدی را درنظرگیرد.

عمران خان دولت های قبلی را در همین مسئله، مورد انتقاد قرار داد و گفت : آمریکا همیشه از ما خواستار دو مور است و ما هیچ پاسخی به آنها ارائه نمیدهیم. این در حالی است که صحبت های وزارت خارجه پاکستان با صحبت های وزارت خارجه آمریکا متناقض است.

وزارت خارجه پاکستان طی بیانیه ای رسمی در سایت خود اعلام کرد: آمریکا از اصلاحات عمران خان در دولت جدید همایت میکند. آمریکا خواهان عملیات مشترک برای اهداف مشترک در افغانستان میباشد. وزیر خارجه پاکستان شاه محمود قریشی از پیشرفت های مثبت پاکستان و افغانستان در این دریدار خبر داد. وزیرخارجه پاکستان در این دیدار برنامه های خود را برای برقراری صلح در افغانستان ارائه داد. وی افزود پاکستان تلاش های خود را برای برقراری امنیت کامل در افغانستان همچنان ادامه خواهد داد. طبق گفته وزارت خارجه پاکستان، دو کشور برای حل مسئله افغانستان، راه حل سیاسی خودرا سرعت خواهند بخشید.

بیانیه های صادر شده از سوی وزارت خارجه های دو کشور بسیار متناقض هستند. طبق گزارشات حاصل از دیدار دو کشور، پاکستان خواستار بخشیده شدن طلب های خود و دریافت مجدد بودجه نظامی قطع شده از سوی دولت آمریکا شد.

ارسال نظر

 
1