خبر فوری

 
 
تصویب پیش نویس مجازات برای مبارزه با بدنام کردن و تمسخر نیروهای مسلح توسط کمیته دائمی مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1351700444

15:13 1400/01/19


برچسب ها : ارتش پاکستان, اصلاح قانون, اعلام مجازات, پاکستان, قانون,

کمیته دائمی برای امور داخلی مجلس ملی پاکستان ضمن تصویب پیش نویس ارائه شده برای مبارزه با بدنام کردن نیروهای مسلح که براساس آن هرشخصی که سعی داشته باشد کلمات ناشایست برای بدنام کردن نیروهای مسلح استفاده کند محکوم به دو سال حبس یا پرداخت جزای نقدی 500 هزار روپیه ای می شود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کمیته دائمی برای امور داخلی مجلس ملی پاکستان ضمن تصویب پیش نویس ارائه شده برای مبارزه با بدنام کردن نیروهای مسلح که براساس آن هرشخصی که سعی داشته باشد کلمات ناشایست یا برای بدنام کردن نیروهای مسلح استفاده کند محکوم به دو سال حبس یا پرداخت جزای نقدی 500 هزار روپیه ای می شود.

اصلاحیه ای در قانون مجازات پاکستان از طریق پیش نویس لایحه مصوب کمیته دائمی شورای ملی ارائه شده است. قانون لایحه کیفری (اصلاحیه) سال 2020 توسط امجد علی خان عضو شورای ملی حزب حاکم تحریک انصاف PTI سال گذشته به عنوان لایحه یک عضو خصوصی ارائه شده بود. روز گذشته چهارشنبه اجلاسی در مجلس ملی پاکستان به رهبری راجا خرم نواز برگزار شد. در این بین باوجود مخالفت اعضای احزاب مردمی پاکستان PPP و مسلم لیگ ن PMLn درحالیکه آرا ارائه شده مساوی بود، رئیس اجلاس با دادن رای به نفع این لایحه آن را با اکثریت آرا تصویب و لایحه را به مجلس ملی ارسال کرد.

این لایحه بند دیگری را به بند 500 قانون مجازات پاکستان اضافه می کند که براساس آن هرکس عمدا نیروهای مسلح پاکستان یا هریک از اعضای آن را تمسخر کند، یا بدنام و یا انگشت اتهام بلند کند وی مجرم شناخته شده و می تواند به دوسال حبس یا پرداخت جزای نقدی 500 هزار روپیه ای محکوم شود.

امجد علی خان در این اجلاس اظهار داشت که شخصی که نهاد ارتش پاکستان را مورد تمسخر قرار دهد، پرونده آن در دادگاه غیرنظامی بررسی خواهد شد. از طرفی رفیع الله عضو کمیته مجلس از حزب مردمی پاکستان PPP این قانون را مورد استفاده برای انتقام های سیاسی عنوان کرد و افزود: شما درحال ممنوع کردن آزادی بیان و آزادی اظهار رای هستید، حتی انتقاد انجام شده با حسن نیت نیز تحت این مجازات قرار خواهد گرفت. وی افزود: از جمعیت 220 میلیون نفری پاکستان شاید 2% درصد نیز مخالف نهاد های امنیتی نباشند، آنها درکنار نهادهای خود ایستاده اند.

مریم اورنگزیب سخنگوی حزب مسلم لیگ ن گفت: چرا این قانون درحال تصویب است؟ چرا شهروندان پاکستان باید عمدا نهاد های ملی را تحریک کنند؟ این قانون باعث بحث برانگیز شدن نهاد می شود.

ارسال نظر

 
1