خبر فوری

 
 
تصویب قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر هند
کد خبر :58805384

18:34 1397/09/27


برچسب ها : پاکستان, هند, کشمیر,

اسلام آباد : مجلس سنای پاکستان قطعنامه ی محکومیت نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی را تصویب کرد.


 

اسلام آباد : مجلس سنای پاکستان قطعنامه ی محکومیت نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی را تصویب کرد. شیری رحمان از رهبران حزب پیپلزپارٹی ( حزب مردمی PPP) در مجلس سنای پاکستان قطعنامه ای را ارائه کرد. در متن قطعنامه آمده است که، نظامیان ارتش هند نمی توانند حق آزادی و تعیین سرنوشت کشمیری ها را سرکوب کنند. در این قطعنامه درخواست شده است که، به طور فوری باید عليه جنایات و نقض حقوق بشر هند در کشمیر، اجلاس OIC سازمان کشورهای اسلامی فرا خوانده شود .


لازم به ذکر است که شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان با گفت و گو در رابطه با جنایات ارتش هند در کشمیر در مجلس سنای پاکستان اظهار داشت : هند در حال هراس افکنی بین المللی در کشمیر است. هند باید در مذاکراتی که کشمیر نیز شامل آن باشد، در رابطه با این مسئله مذاکرات انجام دهد. وی اذعان داشت که ما جنایات هند در کشمیر را در انظار عمومی آشکار نکرده ایم، ما بر هیچ سطحی تاکنون از جنایات هند بر زنان کشمیری سخنی به میان نیاورده ایم، نباید دولت پاکستان ناظر ریخته شدن خون مسلمانان کشمیری باشد.

شیرین مزاری در ادامه با عدم مقبولیت صحبت های دولت پاکستان در رابطه با کشمیر در موضوعات : سیاسی، اخلاقی و سفارتی گفت : نباید صحبت های پاکستان در رابطه با کشمیر در سطح های مختلف و جهان محصور بر این موضوعات باشد ، باید بیش از اینها اطلاع رسانی کنیم . دولت ما در حال انجام اقدامات جدی در رابطه با کشمیر است. گزارش حقوق بشر را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهیم کرد و از سازمان ملل در خواست تشکیل کمیسیون تحقیقاتی برای کشمیر خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1