خبر فوری

 
 
تصویب قطعنامه ای علیه افراط گرایی مذهبی و فرقه گرا در سازمان ملل
کد خبر :898124746

16:35 1398/01/15


برچسب ها : افراط گرایی, پاکستان, تروریست, تروریسم, سازمان ملل,

کشور ترکیه با حمایت پاکستان، برخلاف اقدام افراط گرایانه مذهبی و فرقه گرا در پی حمله به دو مسجد در نیوزیلند ، پیش نویسی را در سازمان ملل ارائه کرد .


 

به گزارش راز نیوز، کشور ترکیه با حمایت پاکستان، برخلاف اقدام افراط گرایانه مذهبی و فرقه گرا در پی حمله به دو مسجد در نیوزیلند ، پیش نویسی را در سازمان ملل ارائه کرد. گفته می شود که کشور پاکستان در تهیه و تصویب پیش نویس قطعنامه، نقش مهمی را ایفا کرده است.
نماینده رسمی پاکستان در سازمان ملل " ملیحه لودی " گفت : این قطعنامه با ایدئولوژی رفتاری علیه اسلام و افراط گرایی رو به رشد مبارزه می کند. گسترش رفتارهای مخالف اسلام برای امنیت بین المللی خطرناک هستند .

وی تصریح داشت که در خاورمیانه نیز گروه های افراط گرایانه بر پایه دین و مذهب در حال گسترش هستند و موجب بروز خطری برای امنیت می شوند. تفکر نژاد پرست افراط گرای غربی مانع از صلح و اتحاد بین المللی می شود.
ما باید درعوض ساخت دیوار هایی میان خود، پل های دوستی و صلح میان خود ایجاد سازیم. افراد براساس دین، نژاد پرستی و رنگ پوست مجاز به انتشار تنفر، افراط گرایی و استثمار نیستند. پاکستان همیشه در زمینه اتحاد بین المذاهب و ادیان کوشیده است.

ارسال نظر

 
1