خبر فوری

 
تصویب اعطای 200 میلیون دلار وام به پاکستان توسط بانک جهانی
کد خبر :709015668

14:23 1401/08/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بانک جهانی, پرداخت وام, پروژه توسعه سبز ایالت پنجاب, پنجاب, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

بانک جهانی برای اجرای پروژه توسعه سبز ایالت پنجاب به پاکستان 200 میلیون وام با بهره کم اعطا خواهد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بانک جهانی برای اجرای پروژه توسعه سبز ایالت پنجاب به پاکستان 200 میلیون وام با بهره کم پرداخت خواهد کرد.

یک اجلاس به ریاست وزیر ارشد ایالت پنجاب برگزار شد و در آن اعلام شد که بانک جهانی برای اجرای پروژه توسعه سبز ایالت پنجاب، 200 میلیون دلار به پاکستان وام با بهره کم پرداخت خواهد کرد. بر اساس این پروژه در 10 شهرستان ایالت پنجاب، سیستم پایش کیفیت آب و هوا نصب خواهد شد.

چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب گفت که در 30 نقطه از ایالت پنجاب از جمله شهرهای لاهور، شیخو پوره، ملتان، دیره غازی خان، راولپندی و دیگر شهرها سیستم پایش کیفیت هوا و در 15 نقطه دیگر از این ایالت سیستم پایش کیفیت آب نصب خواهد شد.

وی افزود: پروژه آزمایشی سازگار با محیط زیست، با راه اندازی 25 اتوبوس الکتریکی در شهر لاهور آغاز خواهد شد. برای بهبود محیط زیست نیز قوانینی را تصویب خواهیم کرد.

وی گفت که 6 بیمارستان ستادی منطقه را به انرژی خورشیدی متصل کرده ایم. ما در حال طراحی استراتژی تامین مالی سبز هستیم. بازرسی از تجهیزاتی که محیط زیست را آلوده می کنند نیز انجام خواهد شد. ما همچنین بر اساس پروژه سرمایه گذاری سبز، به 3 کارخانه وام با بهره کم پرداخت کرده ایم.

وی همچنین دستورالعمل آغاز یک کمپین آگاهی دهنده به مردم در مورد آلودگی های محیطی را صادر کرد.

ارسال نظر

 
1