خبر فوری

 
تصمیم گیری در خصوص آینده پروژه سی پک طبق خواسته های اسلام آباد خواهد بود
کد خبر :1285704947

20:38 1397/07/09


برچسب ها : پاکستا, چین,

یاو جنگ سفیر چین در پاکستان گفت:چین آماده است تا بر طبق خواسته های اسلام آباد هرگونه تغییرات لازم را در پروژه اقتصادی کریدور چین-پاکستان انجام دهد.


اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری نوای وقت پاکستان،یاو جنگ سفیر چین در پاکستان گفت:چین آماده است تا بر طبق خواسته های اسلام آباد هرگونه تغییرات  لازم را در پروژه اقتصادی کریدور چین-پاکستان انجام دهد.
طبق این گزارش سفیر چین در مصاحبه خود با رویترز گفت:نیازمند استفاده از مشاوره های پاکستان در زمینه ساخت نقشه جاده ها هستیم.چین تنها با رضایت پاکستان پروژه ها را به پیش خواهد برد.
وی گفت:چین برای انجام پروژه ها بر اساس مدل BOT(ساخت-بهره برداری و واگذاری) آماده است و شرکت های خود را برای سرمایه گذاری آماده خواهیم کرد.
بر اساس مدل BOT ،شرکت با هزینه خود اقدام به ساخت پروژه خواهد نمود و پس از تکمیل و واگذاری،هزینه صرف شده خود را به دست خواهد آورد.
پیش تر مجله معروف اقتصادی به نام فایننشل تایمز در گزارش خود مدعی شده بود که پاکستان به دنبال تجدید نظر در توافق نامه های خود با چین را دارد.
این مجله اقتصادی با انتشار گزارشی از عبدالرزاق داوود مشاور اقتصادی عمران خان نوشته بود که شرکت های پاکستانی در حال ضرر دهی به دلیل پروژه سی پک هستند و پاکستان باید در این توافق نامه ها تجدید نظر نماید و تا زمان نهایی شدن تجدید نظر ها و اتخاذ تصمیم جدید،این پروژه باید موقتا به مدت یک سال متوقف شود.

ارسال نظر

 
1