خبر فوری

 
تصمیم گروه ویژه اقدام مالی برای تداوم قرار دادن نام پاکستان در فهرست خاکستری
کد خبر :499075985

14:19 1400/04/05


برچسب ها : FATF, پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی, پولشویی, طرح اقدام ملی, گروه ویژه اقدام مالی, مبارزه با تروریسم,

گروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف ای تی اف اعلام نموده است پاکستان به دلیل عدم اجرای کامل دستورالعمل های ابلاغی در زمینه مقابله با تروریسم و پولشویی همچنان در فهرست خاکستری این گروه قرار خواهد داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| گروه ویژه اقدام مالی موسوم به اف ای تی اف اعلام نموده است پاکستان به دلیل عدم اجرای کامل دستورالعمل های ابلاغی در زمینه مقابله با تروریسم و پولشویی همچنان در فهرست خاکستری این گروه قرار خواهد داشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، گروه ویژه اقدام مالی(FATF) با ابراز نارضایتی نسبت به اقدامات پاکستان در اجرای دستورالعمل های ابلاغی خواستار تلاش بیشتر اسلام آباد در اجرای این دستورالعمل شد.

طبق گفته منابع آگاه، گروه ویژه اقدام مالی اعلام نموده است پاکستان باید اقدامات خود در زمینه اجرای 6 مورد دیگر از مفاد دستورالعمل ابلاغی را تداوم بخشد، این در حالی است که طبق اعلام مقامات این گروه پاکستان از میان 27 بند ابلاغی تعداد 26 بند را به صورت کامل اجرایی نموده است.

طبق اعلام گروه ویژه اقدام مالی پاکستان 17 بند جدید در طرح اقدام ملی را به تصویب رسانده است و بیش از هزار مورد از اموال و دارایی های متعلق به گروه های تروریستی و ممنوعه را ضبط نموده است.

این گروه افزود: یکی از مفاد ابلاغی مربوط به پرونده های در حال دادرسی در مجامع قضایی می باشد و بر اساس همین یک نکته پاکستان همچنان در فهرست خاکستری حضور خواهد داشت، در حالی که پاکستان پیشرفت های خوبی را در این زمینه داشته است، پاکستان باید این نکته را به همراه برنامه متمم 6 نکته ای را اجرایی نماید.

 

ارسال نظر

 
1