خبر فوری

 
 
تصمیم چین در رابطه با حمایت از پاکستان در بحران اقتصادی این کشور
کد خبر :760396869

16:26 1397/10/11


برچسب ها : پاکستان, چین, قرض, وام,

کشور چین برای نجات پاکستان از مشکلات و بحران های اقتصادی ، تصمیم به پشتیبانی این کشور در این بحره حساس گرفته است.


 

به گزارش راز نیوز ، کشور چین برای نجات پاکستان از مشکلات و بحران های اقتصادی ، تصمیم به پشتیبانی این کشور در این بحره حساس گرفته است. براساس خبرهای منتشر شده، چین تصمیم به دادن وام به پاکستان به مبلغ 2 میلیارد دلار را گرفته است. این کمک مالی موجب افزایش ذخایر پاکستان خواهد شد، اما این درحالی است که تاکنون کشور چین به طور رسمی از ارائه چنین قرضی به پاکستان بیانیه ای منتشر نکرده است. براساس گزارش یکی از خبرگزاری های بریتانیا، پاکستان با بحران اقتصادی شدیدی مواجه شده است.

برای نجات پاکستان از بحران اقتصادی و مالی، چین تصمیم به کمک این کشور گرفته است. گفته شده است که قرار است چین به پاکستان قرضی به مبلغ 2 میلیارد دلار را بدهد. این وام نه تنها موجب افزایش ثبات ارزش پول ملی پاکستان خواهد شد، بلکه تا حدودی این کشور را در بازپرداخت قرض های خود نیز کمک خواهد کرد.

گفتنی است چین نمی خواهد پاکستان را در چنین وضعیتی به حال خود واگذارد، برای همین تصمیمی مبتنی بر دادن وام به پاکستان را گرفته است.

همچنین پاکستان برای خروج از بحران اقتصادی در حال رایزنی و مذاکرات با صندوق بین المللی پول IMF نیز است. دور جدید مذاکرات میان پاکستان و IMF ، در اواخر ماه ژانویه سال جدید میلادی آغاز خواهند شد. ناگفته نماند که کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز قرضی با مبلغ هنگفتی را به پاکستان داده اند. افزایش قیمت دلار در پاکستان، موجب وارد شدن شوک شدیدی به پول ملی این کشور شد.

افزایش قمیت دلار در پاکستان نه تنها باعث افزایش قرض های خارجی پاکستان شد، بلکه موجب افزایش اقساط نیز شده است. گفتنی است نخست وزیر پاکستان عمران خان برای نجات از بحران مالی، با سفر به عربستان سعودی توانسته بود علاوه بر نفت، کمک مالی نیز از این کشور دریافت کند. همچنین وی برای دریافت کمک مالی به چین نیز سفر کرده بود.

گفته ها مبنی بر این است که دولت چین وعده داده است که پاکستان را کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1