خبر فوری

 
 
تصمیم پاکستان برای راه اندازی شورای بازرگانی پاکستان_چین
کد خبر :1027718302

19:41 1398/04/22


برچسب ها : بازرگانی, پاکستان, تجارت, چین, سی پیک,

خسرو بختیار وزیر برنامه ریزی دولت فدرال پاکستان طی گفتگوی خبری ابراز داشت: دولت های پاکستان و چین تصمیم به ایجاد شورای بازرگانی برای هماهنگی در فروش بین صنعتگران و اختیارات سی پیک را اتخاذ کرده اند.


به گزارش راز نیوز، خسرو بختیار وزیر برنامه ریزی دولت فدرال پاکستان طی گفتگوی خبری ابراز داشت: دولت های پاکستان و چین تصمیم به ایجاد شورای بازرگانی برای هماهنگی در فروش بین صنعتگران و اختیارات سی پیک را اتخاذ کرده اند.
وی در ادامه با بیان این موضوع که پروژه راهداری عظیم سی پیک جلوه ای از روابط مستحکم میان دو کشور است، از آغاز فاز دوم این پروژه خبر داد و افزود، به زودی طرح جامع گوادر تکمیل خواهد شد. دولت فدرال خواستار ایجاد هماهنگی میان صنعتگران و تجار هر دو کشور است و برای دستیابی به این هدف نیز تصمیم به تشکیل شورای بازرگانی گرفته است. دولت برای تحقق این هدف، فهرستی از اسامی صنعتگران بزرگ و معروف پاکستانی را برای درج در شورا به چین فرستاده است و چین نیز به زودی این فهرست را در اختیار ما قرار خواهد داد.
وزیر فدرال پاکستان طی اشاره به توسعه و پیشرفت بندر و شهر گوادر خاطر نشان کرد، طرح جامع گوادر در مرحله نهایی است که پس از آن را مقابل مردم اظهار خواهیم داشت.
خسرو بختیار گفت: من باور دارم که این شهر به یکی از بهترین شهرهای بندری هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد و از دیگر بنادر منطقه بهتر خواهد بود. از مدتی طولانی درخصوص موضوع اختیارات سی پیک مشورت هایی انجام شد که پس از آن درحال حاضر تصمیم به اجرای آن نیز گرفته شده است و هدف از آن تسریع در روند امور این پروژه است. دولت همچنین خواستار بروزرسانی ام ال 1 سیستم راه آهن برای کاهش زمان و مسافت حرکت قطارهای باری و مسافری است. همتایان چینی من در ماه اوت به پاکستان خواهند آمد و در خصوص این مسائل به گفتگو خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

 
1