خبر فوری

 
تصمیم هند برای خرید اضطراری موشک های هامر از فرانسه
کد خبر :290307219

16:32 1399/05/05


برچسب ها : هند,

هند، قبل از ورود جنگنده های رافائل، طی تصمیمی اضطراری در جریان اختلاف با چین خواهان خرید موشک های هامر از فرنسه جهت افزایش توانایی جنگنده های رافائل است.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| هند، قبل از ورود جنگنده های رافائل، طی تصمیمی اضطراری در جریان اختلاف با چین خواهان خرید موشک های هامر از فرنسه جهت افزایش توانایی جنگنده های رافائل است. موشک ایستاده چکش (هامر) می تواند از فاصله 70 کیلومتری هدف خود را هدف قرار دهد. به دنبال ارائه اختیارات اضطراری نریندرا مودی نخست وزیر هند به نیروهای مسلح این کشور، اقدامات برای دستیابی به ایستگاه موشکی هامر در حال انجام است.

خبر گزاری دولتی ANI به نقل از منابع دولتی گفته است که دستوراتی برای دستیابی به موشک های هامر در نظر گرفته شده است، درحالی که فرانسه موافقت کرده است موشک های جنگنده های رافائل را به صورت اضطراری تهیه کند. تهیه موشک فرانسه برای هند به صورت اضطراری بدین معنی است که این موشک ها قبلا برای کشور دیگری ساخته شده است. موشک هامر یک هدف از هوا به زمین با برد متوسط است که نخست برای نیروی هوایی و دریایی فرانسه طراحی و ساخته شده بود. موشک چکش هند را قادر می سازد تا هر نوع پناهگاه یا دژ در هر منطقه ای از جمله مناطق کوهستانی مانند شرق لداخ را از بین ببرد.

ناگفته نماند که 5 جنگنده رافائل مورخ 8 مرداد (29 ژوئیه) از سوی فرانسه تحویل هند خواهند شد و قبل از این نیز فرانسه طی توافقنامه میان دو کشور که در سال 2016 در مورد ارائه 36 جنگنده رافائل انجام شده بود، یک عدد جنگنده رافائل را در اوت 2019 تحویل هند داده بود.

ارسال نظر

 
1