خبر فوری

 
 
تصمیم مقامات پاکستان برای حصارکشی در طول مرز مشترک با ایران
کد خبر :1133988304

10:40 1398/01/18


برچسب ها : ارتش پاکستان, تروریسم, حصارکشی, مرز ایران و پاکستان,

، پس از آغاز فعالیت های حصار کشی در طول مرز مشترک پاکستان و افغانستان، مقامات پاکستان تصمیم گرفته اند مرز این کشور با ایران را نیز حصارکشی نمایند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جنگ، پس از آغاز فعالیت های حصار کشی در طول مرز مشترک پاکستان و افغانستان، مقامات پاکستان تصمیم گرفته اند مرز این کشور با ایران را نیز حصارکشی نمایند.

بر اساس اعلام منابع آگاه، مقامات ارتش پاکستان اوایل سال گذشته میلادی عملیات حصارکشی در طول خطوط مرزی مشترک با افغانستان را آغاز نمودند و در اردیبهشت ماه 97، عملیات حصارکشی در طول 1270 کیلومتر مرز مشترک واقع در ایالت بلوچستان را از منطقه پنجپایی این ایالت آغاز نمودند.

همچنین قرار است علاوه بر حصارکشی خطوط مرزی، تعداد 250 قلعه امنیتی و 1500 برج دیده بانی در طول مرز مشترک پاکستان و افغانستان احداث خواهند شد و بر همین اساس در هر کیلومتر یک برج دیده بانی و هر 3 کیلومتر یک قلعه امنیتی قرار خواهد گرفت.

عملیات حصارکشی مرز افغانستان اواخر سال جاری میلادی به اتمام خواهد رسید، از سوی دیگر دولت پاکستان با استفاده از مشاوره های مقامات نظامی تصمیم به حصارکشی در طول 907 کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان گرفته اند.

گفتنی است این حصارها نیز همانند حصارهای مرز افغانستان نصب خواهند شد، همچنین جهت تسهیل امر رفت و آمد مسافران و عبور و مرور خودروها، گذرگاه های مختلفی در نقاط مرزی پیش بینی شده است.

طبق گفته منابع آگاه، در حال حاضر مقامات ایران رضایت خود را نسبت به حصارکشی خطوط مرزی اعلام نموده اند اما دولت اسلام آباد در تلاش است تا ایران را متقاعد به حصارکشی بخشی از خطوط مرزی نماید تا از این طریق از میزان فشار مالی بر دولت پاکستان کاسته شود.

ارسال نظر

 
1