خبر فوری

 
 
تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حضور اطلاعاتی در افغانستان
کد خبر :582762583

10:20 1397/11/15


برچسب ها : ارتش آمریکا, افغانستان, دونالد ترامپ, سوریه, عراق,

آمریکا مراکز خود در عراق را تعطیل نخواهد نمود زیرا ما برای ساخت این مراکز، وقت بسیاری صرف نموده ایم و این مراکز را حفظ خواهیم کرد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در گفتگو با خبرگزاری سی بی اس اظهار داشت: اکنون زمان روبرو شدن با ملت افغانستان است و ما خواهیم دید چه اتفاقی برای طالبان خواهد افتاد، آنان خواهان امنیت و صلح هستند زیرا آنها خسته شده اند، هرکسی خسته شده است.

وی در این مصاحبه خبری با اشاره به موضوع سوریه گفت: 2 هزار نیروی نظامی آمریکایی موجود در سوریه به مرور زمان از سوریه خارج خواهند شد، اما حفظ منافع اسرائیل نیز بسیار ضروریست و روند اجرایی شدن دیگر موضوعات اعلام شده با کندی مواجه است.

وی در ادامه با گفتگو درباره شکست داعش خاطر نشان کرد: اکنون ما به 99 درصد دست یافته ایم و این موضوع به 100 درصد خواهد رسید.

ترامپ افزود: آمریکا مراکز خود در عراق را تعطیل نخواهد نمود زیرا ما برای ساخت این مراکز، وقت بسیاری صرف نموده ایم و این مراکز را حفظ خواهیم کرد.

وی گفت: من به این دلیل خواهان حفظ فعالیت مراکز آمریکا در عراق هستم تا بتوانیم به خوبی ایران را تحت نظر داشته باشیم و این موضوعی آشکار و منطبق با حقیقت است.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه نیروهای آمریکایی قصد دارند برای زیر نظر داشتن ایران در عراق بمانند، گفت: تمام چیزی که می‌خواهم این است که نظارت کنم. ما یک پایگاه غیر قابل باور و گران قیمت در عراق ساخته‌ایم. این پایگاه به خوبی برای کنترل و نظارت بر نقاط مختلف منطقه پر از مشکل خاورمیانه تعبیه شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌بی‌اس مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای حفظ بخشی از نیروها در افغانستان دارد؟ گفت:بله،من در آنجا مأموران اطلاعاتی را حفظ خواهم کرد. مأموران اطلاعاتی واقعی را. اگر دیدم لانه‌هایی شکل می‌گیرد کاری خواهم کرد.

لازم بذکر است پس از بیانیه دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای نظامی از افغانستان و سوریه، مقامات بلندپایه سازمان های اطلاعاتی و امنیتی به مخالفت با آن پرداختند و مقامات مختلف آمریکا از جمله وزیر دفاع از سمت های خود استعفا دادند.

آقای ترامپ در حالی از حفظ بخشی از نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته است که بحث مذاکرات صلح افغانستان با گروه شورشی طالبان این روزها داغ است.

حدود دو هفته پیش، چهارمین دور گفت‌وگوهای رودرروی طالبان و نمایندگان آمریکا انجام شد.

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، گفت در این دیدارها نمایندگان آمریکا و طالبان درباره چارچوب کلی صلح به توافق رسیده‌اند.

طبق گفته خلیل زاد، پیش‌نویس این توافق شامل "برنامه‌ای برای خروج نیروهای آمریکا، برقراری آتش‌بس و طرد گروه‌های بین‌المللی تروریستی در خاک افغانستان است."

وی گفت: طالبان افغانستان به منظور جلب اعتماد ما، قول مساعد داده است که اجازه استفاده از خاک افغانستان را به گروه های تروریستی نخواهد داد و برای مقابله با آنان تمامی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ارسال نظر

 
1