خبر فوری

 
 
تصمیم دولت پاکستان مبنی بر حذف دلار برای انجام تجارت و معاملات با چین
کد خبر :1082344701

17:08 1398/06/10


برچسب ها : ارز محلی, پاکستان, تجارت, چین,

دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا برای تقویت ارزش روپیه در برابر با دلار، تمامی معاملات و تجارت با چین را به ارز محلی انجام دهد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا برای تقویت ارزش روپیه در برابر با دلار، تمامی معاملات و تجارت با چین را به ارز محلی انجام دهد. گزارشات حاکی از آن است که حجم تجارتی سال گذشته میان دو کشور پاکستان و چین 14 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است. پاکستان محصولات چینی به ارزش 12 میلیارد و 700 میلیون دلار را وارد کرد و حجم صادرات به چین تنها 1 میلیارد و 860 میلیون دلار بوده است، بنابراین، کسری تجارت بین پاکستان و چین چیزی بیش از 10 میلیارد دلار بوده است. همچنین کسری تجارت پاکستان از چین در سال مالی 17_2016، بیش از 12 میلیارد و 670 میلیون دلار و در سال مالی 18_2017، 14 میلیارد دلار بوده است.
دولت پاکستان برای برقراری توازن در کسری تجاری خود با چین و ارزش روپیه در برابر با دلار، تصمیم به انجام تجارت و معاملات با ارز محلی با کشور چین را اتخاذ کرده است، که گفته می‌شود در همین راستا اعلامیه ای برای کلیه وزارتخانه ها، بخش ها و شرکت های تابعه آنها و ادارات ارسال کرده است. در این اعلامیه آمده است که کلیه معاملات با شرکت ها و صادر کنندگان چینی در آینده به ارز چینی (یوآن) انجام خواهند شد.
از سوی دیگر، بانک مرکزی پاکستان نیز یک مکانیزم پاکسازی و تسویه حساب و در عین حال مدیریت موجودی یوآن ارز چینی در بازار را معرفی کرده است.

ارسال نظر

 
1