خبر فوری

 
 
تصمیم دولت پاکستان برای دریافت 15 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول
کد خبر :1705265009

09:06 1397/07/25


برچسب ها : پاکستان, صندوق بین المللی پول,

دولت پاکستان تصمیم گرفته است 15 میلیارد دلار به عنوان وام از صندوق بین المللی پول دریافت نماید و درخواست مربوطه طی سفر ماه آینده هیئت عالی رتبه صندوق بین المللی ارائه خواهد شد.


اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،دولت پاکستان تصمیم گرفته است 15 میلیارد دلار به عنوان وام از صندوق بین المللی پول دریافت نماید و درخواست مربوطه طی سفر ماه آینده هیئت عالی رتبه صندوق بین المللی ارائه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی،قرار است هیئت عالی رتبه ای از مقامات صندوق بین المللی پول در ماه آینده به منظور دیدار و مذاکره با مقامات پاکستان به این کشور سفر کنند.

دولت پاکستان طی این دیدار درخواست خود را برای دریافت وام مطرح خواهد نمود و صندوق بین المللی پول نیز بر اساس نیاز مالی و کسری بودجه دولت پاکستان،با آن موافقت خواهد نمود،همچنین موافقت کشورهای تامین کننده بودجه صندوق بین المللی پول نیز بسیار موثر خواهد بود.

منابع آگاه در وزارت دارایی پاکستان خبر داده اند که به منظور تامین کسری بودجه دولت پاکستان،به حداقل 6 میلیارد دلار به طور سالانه نیاز داریم.

مهمترین علت کسری بودجه پاکستان،ضرر مالی36 میلیارد دلار در طی یک سال است.از سوی دیگر ورود ارز به داخل کشور،سالانه 20 میلیارد دلار برای دولت فراهم میکند.

منابع آگاه میگویند که طی یک سال آینده پاکستان نیاز به سرمایه گذاری خارجی به مبلغ یک الی یک و نیم میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.

مقامات وزارت دارایی پاکستان معتقدند این امکان نیز وجود دارد که از صندوق بین المللی پول درخواست شود وام های گذشته پاکستان را مجددا زمانبندی نماید،در صورتی که وام های گذشته دوباره برقرار شود،مبلغ 10 میلیارد دلار برای پشتیبانی از اقتصاد موثر خواهد بود.

موسسه امور مالی بین المللی در گزارش منتشر شده طی چند روز گذشته خود مدعی شده است که پاکستان به دنبال توافق برای دریافت مبلغ 15 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول است.

بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول،توافق بر سر اعطای برنامه سه ساله مالی تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد و کسری بودجه پایین،انعطاف پذیری واردات و صادرات و سیاست مالی قوی از شروط اصلی اعطای برنامه کمک مالی خواهد بود.

ارسال نظر

 
1