خبر فوری

 
 
تصمیم برای آموزش صد ها تن از جنگجویان بلوچ برای کسب توانایی و مهارت زندگی
کد خبر :1751432872

12:33 1397/12/23


2 هزار و 200 جنگجوی بلوچ سلاح های خود را کنار گذاشته و برای پیوستن به جامعه مدنی در حال آموزش مهارت زندگی و کسب توانایی می باشند.


2 هزار و 200 جنگجوی بلوچ سلاح های خود را کنار گذاشته و برای پیوستن به جامعه مدنی در حال آموزش مهارت زندگی و کسب توانایی می باشند.

 

 

در حقیقت این تصمیم در جلسه کمیته ی اپیکس بلوچستان به ریاست کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان برگزار شد و برای اجرای شدن این هدف دولت بلوچستان و ارتش پاکستان با یکدیگر به همکاری خواهند پرداخت.

بر اساس بیانیه صادر شده طی این نشست، مقامات ارشد غیر نظامی با مقامات ارتش دیدار و گفتگو خواهند نمود و همچنین گفته می شود آنان با سازمان های جنگجویان مختلف بلوچ ارتباط داشته اند.

با این حال ، بر اساس بیانیه هایی که از طرف سازمان های بلوچ به دست رسیده است، ادعای دولت مبنی بر این که صدها تن از جنگجویان بلوچ برای کسب توانایی و مهارت زندگی سلاح های خود را کنار گذاشتند ، بی پایه و اساس است.

طبق این بیانیه ، تمامی نکات موجود در طرح اقدام ملی، از جمله نابودی کامل تروریست های موجود در منطقه به طور کامل پیاده سازی خواهد شد.

همچنین طی برگزاری این اجلاس گفته شد : فعالیت های تروریستی در منطقه به هیچ عنوان قابل تحمل نیست و همچنین تمامی اعضای گروه های تروریستی به همراه سرپرست های آنان باید نابود شوند.

طبق اطلاعات به دست آمده طی برگزاری این اجلاس در مورد امنیت ملی و جلوگیری از تبلیغات منفی گروه های تروریستی علیه سازمان های حکومتی گفتگو شد.

همچنین در جریان بررسی پیشرفت برنامه های اقدام ملی در این زمینه ، سازمان های امنیتی برای ایجاد ارتباط یکپارچه با بخش های مربوط،  دستور العمل ها و اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت رهبری خواهند نمود و در این جلسه توافق شد که مرزها و جاده های ملی از لحاظ امنیت تضمین شده باشند.

از جمله اقداماتی که در این نشست بررسی شد عبارت اند از : افزایش دامنه مبارزه با تروریسم در سطح گسترده ، ایجاد سیستم پیگرد قانونی بر پایه قوی، جلوگیری از جرائم اینترنتی و شبکه های مجازی ، ارتقای فرهنگ و مذهب ، حفاظت از اقلیت ها و برقراری امنیت بر عبادتگاه ها می توان اشاره کرد.

همچنین طی این جلسه در مورد پروژه افزایش امنیت شهرکویته و کنار گذاشتن موانع افزایش امنیت شهری گوادر بحث و گفتگو شد.

ارسال نظر

 
1