خبر فوری

 
تصمیم اف ای تی اف برای تداوم حضور پاکستان در فهرست خاکستری این گروه
کد خبر :1146335602

12:05 1400/12/14


برچسب ها : FATF, پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی, پولشویی, تأمین مالی تروریسم, فهرست خاکستری, قوانین مبارزه با پولشویی, گروه ویژه اقدام مالی, مبارزه با تامین مالی تروریسم, وزارت خزانه داری پاکستان,

سازمان گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF پس از بررسی عملکرد دولت پاکستان در قبال دستورالعمل های ابلاغی از سوی این گروه تصمیم گرفت نام پاکستان همچنان در فهرست خاکستری اف ای تی اف بماند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سازمان گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF پس از بررسی عملکرد دولت پاکستان در قبال دستورالعمل های ابلاغی از سوی این گروه تصمیم گرفت نام پاکستان همچنان در فهرست خاکستری اف ای تی اف بماند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در نشست سازمان گروه ویژه اقدام مالی گزارش عملکرد پاکستان و اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی اف ای تی اف مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این گزارش پاکستان 26 مورد از 27 مورد مندرج در خط مشی های اعلام شده از سوی گروه ویژه اقدام مالی را با موفقیت اجرا و پیاده نموده است، گروه ویژه اقدام مالی در ژوئن 2021 میلادی خواستار اجرای تمامی مفاد دستورالعمل ابلاغی به پاکستان و تداوم فعالیت ها در این زمینه شده بود.

طبق اعلام گروه ویژه اقدام مالی(FATF)، پاکستان در زمینه مقابله با پولشویی، پشتیبانی مالی گروه های تروریستی و همچنین ایجاد قوانین موثر و پیشگیرانه در این زمینه عملکرد خوبی داشته و محدودیت های سختگیرانه ای را علیه گروه ها و شخصیت های تروریستی اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد اعمال نموده است. پاکستان تنها باید یک مورد دیگر در زمینه تحقیقات پیچیده و پیگرد قانونی برای مقابله با پولشویی را به کار بندد تا بتواند مقامات اف ای تی اف را متقاعد نماید.

وزارت خزانه داری پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای در خصوص اقدامات گروه ویژه اقدام مالی عنوان داشت: اف ای تی اف از عملکرد کلی پاکستان تمجید نمود و تنها اجرای کامل یک مورد از دستورالعمل های ابلاغی از سوی این گروه باقی است. ما مصمم به اجرای تمامی مفاد مندرج در خط مشی اعلام شده از سوی اف ای تی اف هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاکستان توانسته است در زمینه اجرای به هنگام برنامه اقدام ژوئن 2021 با موفقیت عمل نماید، ما به اهداف تعیین شده دست خواهیم یافت و پاکستان اهداف تعیین شده جهت خروج از فهرست خاکستری را تکمیل خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1