خبر فوری

 
 
تصمیم اعضای سازمان همکاری شانگهای برای جایگزینی ارزهای محلی به جای دلار
کد خبر :629689670

10:18 1398/12/26


برچسب ها : ارزهای محلی, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, چین, روسیه, سازمان همکاری شانگهای,

کشورهای چین، پاکستان و روسیه به همراه هشت عضو دیگر سازمان همکاری شانگهای(SCO) در جدیدترین اقدام خود تصمیم به جایگزینی ارزهای محلی به جای استفاده از ارزهای مطرح بین المللی همچون دلار و پوند گرفته اند.


مسکو: به گزارش راز نیوز| کشورهای چین، پاکستان و روسیه به همراه هشت عضو دیگر سازمان همکاری شانگهای(SCO) در جدیدترین اقدام خود تصمیم به جایگزینی ارزهای محلی به جای استفاده از ارزهای مطرح بین المللی همچون دلار و پوند گرفته اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پیش نویس توافقنامه مبنی بر استفاده از ارزهای محلی و کنار گذاشتن ارزهای بین المللی توسط کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تهیه گردیده و قرار است در جریان نشست روز چهارشنبه که در سطح وزرای خزانه داری کشورهای عضو در مسکو برگزار گردد مورد بررسی و امضاء قرار بگیرد.

روسیه به عنوان ریاست سازمان همکاری شانگهای نظرات و پیشنهادات تمامی کشورهای عضو مبنی بر استفاده از ارزهای محلی را فراخونده است، تصمیمات و نظرات دولت های عضو پس از بررسی در نشست روز چهارشنبه این سازمان در مسکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از موافقت کامل تمامی کشورهای عضو برنامه جامع برای اجرای این طرح و همچنین ایجاد نظام تسویه حساب متقابل تدوین خواهد شد.

لازم به ذکر است روسیه چهارشنبه 28 اسفند ماه نشست وزرای خزانه داری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای(SCO) را در مسکو با محوریت بررسی موضوع تجارت با ارزهای محلی را فراخوانده است.

در این نشست وزرای دارایی و یا نمایندگان وزارت خزانه داری و بانک مرکزی کشورهای چین، هند، روسیه، پاکستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1