خبر فوری

 
 
تصمیم اسلام آباد برای واردات پیاز و گوجه از ایران و افغانستان
کد خبر :2102835653

13:04 1401/06/08


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, پیاز, تجارت پاکستان, سیل, گوجه فرنگی, واردات,

منابع آگاه وابسته به وزارت تجارت پاکستان از تصمیم این کشور برای واردات پیاز و گوجه از کشورهای ایران و افغانستان خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه وابسته به وزارت تجارت پاکستان از تصمیم این کشور برای واردات پیاز و گوجه از کشورهای ایران و افغانستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در نشست اقتصادی وزارت تجارت پاکستان به سرپرستی نوید قمر وزیر تجارت این کشور میزان موجودی اقلام کشاورزی پیاز و گوجه مورد بررسی قرار گرفت و پیش‌نویس طرح واردات پیاز و گوجه از کشورهای همسایه از سوی وزارت تجارت تدوین و آماده شده است.

به گفته منابع آگاه دولت پاکستان معتقد است با توجه به توافقات تجاری صورت گرفته با دو کشور همسایه ایران و افغانستان تجارت با این کشورها تأثیرات بسیار کمی بر ذخایر ارزی کشور خواهد گذاشت.

وزارت تجارت پاکستان تصمیم گرفته است با هدف کاهش قیمت پیاز و گوجه در کشور تمامی عوارض و مالیات‌های عاید بر واردات این دو محصول حذف شده و نیز مقرر شده است بلافاصله برای تصویب این طرح پیش‌نویس آن به کمیته هماهنگی اقتصادی ارسال گردد.

منابع آگاه خبر دادند به دلیل وقوع سیل سهمگین در نتیجه باران‌های شدید موسمی در اقصی نقاط پاکستان، سطح موجودی دو محصول گوجه و پیاز در این کشور دچار کاهش شده که متعاقباً باعث افزایش بی سابقه قیمت این محصولات در این کشور شده است و واردات این دو محصول فوق‌الذکر می‌تواند به کاهش قیمت در بازار و ایجاد آرامش در بازار میوه و تره بار پاکستان کمک کند.

ارسال نظر

 
1