خبر فوری

 
 
تصمیم اسلام آباد برای برگزاری نشست سه جانبه با پکن و کابل برای بررسی وضعیت آینده افغانستان
کد خبر :1246346208

09:28 1398/06/01


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و چین, شاه محمود قریشی,

هیئت بلندپایه افغان در خصوص پروژه مشترک پاکستان-افغانستان موسوم به «تراک 2»، به ریاست دکتر شعیب سدل روز گذشته با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمودند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز هیئت بلندپایه افغان در خصوص پروژه مشترک پاکستان-افغانستان موسوم به «تراک 2»، به ریاست دکتر شعیب سدل روز گذشته با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در این نشست با بیان این موضوع پاکستان خواهان صلح در افغانستان است ابراز داشت: پاکستان با مواضع دوستانه خود برای افغانستان، خواهان ایجاد صلح در این کشور است و ما تلاش هایی را در این زمینه انجام داده ایم که نیازمند ایجاد فضای اعتماد و توجه است، پاکستان حامی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است و در این زمینه جوانب بی طرفی را رعایت خواهد کرد.

وی خبر داد: پاکستان به منظور تشکیل برنامه جامع و استراتژی آینده افغانستان تصمیم به برگزاری نشست سه جانبه در اسلام آباد با حضور وزاری خارجه کشورهای پاکستان، چین و افغانستان گرفته است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با اشاره به تنش میان اسلام آباد و دهلی نو اظهار داشت: ما علی رغم تنش با هند تصمیم به بازگشایی کریدور کرتارپور گرفته ایم و به تمامی پیروان مذهب سینگ که برای شرکت در مراسم 550 سالگی وفات گورونانک به پاکستان خواهند آمد خوش آمد میگوییم.

ارسال نظر

 
1