خبر فوری

 
 
تصمیم آمریکا برای پایان دادن به توافقنامه های ترجیحی این کشور با هند و ترکیه
کد خبر :815286271

09:42 1397/12/14


برچسب ها : GSP, نظام عمومی ترجیحات, هند,

آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم به خارج نمودن هند و ترکیه از شمول برنامه نظام عمومی ترجیحات(GSP) گرفته است زیرا این کشورها دیگر واجد شرایط لازم برای استفاده از این برنامه نیستند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، آمریکا تصمیم گرفت هند را از برنامه نظام عمومی ترجیحات(GSP) خارج نماید.

دفتر نماینده تجاری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم به خارج نمودن هند و ترکیه از شمول برنامه نظام عمومی ترجیحات(GSP) گرفته است زیرا این کشورها دیگر واجد شرایط لازم برای استفاده از این برنامه نیستند.

طبق این بیانیه، هند به علت عدم ارائه تضمین مناسب مبنی بر دسترسی لازم به بازارهای آن کشور از این فهرست خارج میگردد و ترکیه نیز به علت توسعه یافته بودن دیگر واجد شرایط این برنامه تجاری نیست.

طبق برنامه (GSP)، اگر کشوری بتواند شروطی مانند دسترسی متوازن و معقول آمریکا به بازار خود را فراهم کند می تواند برخی محصولات خاص خود را بدون آنکه تعرفه ای برای آنها بپردازد به آمریکا صادر کند.

دفتر نماینده تجاری آمریکا گفته که هند موانع تجاری ایجاد کرده است که تاثیرات منفی بر تجارت آمریکا دارد.

همچنین این دفتر در خصوص ترکیه نیز اعلام کرد: این کشور که از سال 1975 میلادی در این طرح حضور دارد و اکنون به علت سطح بالای توسعه اقتصادی از این طرح خارج میگردد.

ارسال نظر

 
1