خبر فوری

 
 
تصمیم آرژانتین مبنی بر خرید جنگنده جی اف از پاکستان
کد خبر :1605779973

16:29 1400/06/28


برچسب ها : پاکستان و آرژانتین, خرید هواپیما, نیروی هوایی آرژانتین, نیروی هوایی ارتش پاکستان,

دولت آرژانتین قصد دارد 12 جنگنده موسوم به JF-17A BLOCK 3 را از پاکستان خریداری کند


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت آرژانتین قصد دارد 12 جنگنده موسوم به JF-17A BLOCK 3 را از پاکستان خریداری کند.

طبق اطلاعات بیشتر، دولت آرژانتین قصد دارد برای خرید جنگنده از پاکستان مبلغ 664 میلیون دلار را در بودجه سال 2022 پارلمان خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است، تخصیص بودجه پیشنهادی به این معنا نیست که قرارداد نهایی شده باشد، زیرا قرارداد فروش هنوز امضاء نشده است با این حال این امر نشانگر این قضیه می باشد که آرژانتین جنگنده های JF-17 را بر گزینه های دیگر ترجیح داده است.

گفتنی است، آرژانتین از سال های گذشته هنگامی که انگلستان مانع از خرید جنگنده توسط این کشور شد این جنگنده ها را مد نظر داشته است، بوینس آیرس از سال 2015 در تلاش برای خرید جنگنده از سوئد و کره جنوبی بوده است اما کشور های مذکور بدلیل فشارهای انگلستان از این امر خودداری کردند، آرژانتین در سال 2015 در تلاش بود جنگنده GAS 39 Gripen را از سوئد خریداری کند و پس از آن به جنگنده FA-50 کره ای علاقه نشان داد، اکنون دولت آرژانتین برای خرید سایر جنگنده های گران قیمت به مشکل مالی برخورده است.

لازم به یادآوری است، نیروی هوایی ارتش آرژانتین در سال 2015 همزمان با بازنشسته اعلام کرده جنگنده Dassault mirage 3 که ستون فقرات نیروی هوایی این کشور به حساب می آمد به طور قابل توجهی در معرض انحلال قرار گرفت.

JF-17 Thunder یک جنگنده چند منظوره مدرن، سبک وزن، سازگار با چهار فصل، قابل استفاده در شب و روز میباشد که بطور مشترک توسط مجتمع هوانوردی پاکستان (PAC) و شرکت صنایع هواپیمایی چنگدو چین توسعه یافته است، مجتمع هوانوردی پاکستان مدعی است این جنگنده دارای قابلیت های رزمی هوا به هوا و هوا به زمین میباشد.

هوانوردی پیچیده، زیر سیستم های یکپارچه عالی، قابلیت کنترل پرواز کامپیوتری و توانایی حمل سلاح های پیشرفته ویژگی های است که به جنگنده JF-17 برتری قاطعی نسبت به رقیبانش در این سطح می دهد.

ارسال نظر

 
1