خبر فوری

 
 
تشکیل پرونده علیه یک نیروی پلیس هند به اتهام همکاری با سازمان اطلاعات پاکستان
کد خبر :778877907

15:20 1401/07/23


برچسب ها : آژانس تحقیقات دولتی کشمیر هند, پلیس جامو و کشمیر, جاسوس, جامو و کشمیر, جیش محمد, درج پرونده, سازمان اطلاعات پاکستان, لشکر طیبه, مامور پلیس, نیروی ذخیره پلیس مرکزی هند, هند,

آژانس تحقیقات دولتی کشمیر هند علیه یک مامور پلیس به نام ذولفقار علی کتانا به دلیل جاسوسی برای سازمان اطلاعات پاکستان و همکاری با گروه های تروریستی لشکر طیبه و جیش محمد پرونده تشکیل داد.


سرینگر: به گزارش راز نیوز | آژانس تحقیقات دولتی کشمیر هند علیه یک مامور پلیس به نام ذولفقار علی کتانا به دلیل جاسوسی برای سازمان اطلاعات پاکستان و همکاری با گروه های تروریستی لشکر طیبه و جیش محمد پرونده تشکیل داد.

در چند سال اخیر این اولین مورد است که در آن یک مامور پلیس هند به جاسوسی برای سازمان اطلاعات پاکستان محکوم می شود. آژانس تحقیقات دولتی کشمیر هند همچنین 36 مامور پلیس را به اتهام فساد، بی کفایتی، وفاداری مشکوک و مشارکت در فعالیت های ضد اجتماعی از کار برکنار کرد.

سخنگوی آژانس تحقیقات دولتی کشمیر هند اعلام کرد: طی تحقیقات از مامور ذوالفقار علی پتانا عضو گردان 181 نیروهای ذخیره پلیس مرکزی هند مشخص شد که وی تحرکات نیروهای پلیس و اقدامات آن ها را به سازمان اطلاعات پاکستان اطلاع می دهد.

وی گفت: مامور ذوالفقار علی کتانا از اهالی شهرستان اننت ناگ بوده و وی پس از دریافت اطلاعاتی در مورد اقدامات وی از یک منبع معتبر در مرکز پلیس شهر سرینگر، تحت مراقبت بود. پس از تحقیقات مشخص شد که وی اطلاعات طبقه بندی شده و اسناد مربوط به تاسیسات حساس دفاعی را به سازمان اطلاعات پاکستان داده است.

وی همچنین گفت: مامور مذکور از کشور دشمن به منظور تداوم عملیات های تروریستی در ایالت جامو و کشمیر دستورالعمل هایی دریافت کرد و به عنوان یک جاسوس و ابزار دست دشمن به آن ها عمل کرد. علیه وی بر اساس مقررات مختلف قوانین مربوطه، قانون اساسی هند، قانون اسرار رسمی و فرمان ماموران دشمن، پرونده تشکیل شده است.

وی سپس گفت: بر اساس این پرونده، مامور مذکور با اعضای گروه های تروریستی جیش محمد و لشکر طیبه و سازمان اطلاعات پاکستان در ارتباط بوده است. این افراد در حال استفاده از فضای مجازی برای تحریک جوانان به ستیزه جویی و خشونت و جمع آوری پول برای فعالیت های تروریستی هستند.

وی علاوه بر این گفت: مامور مذکور به عنوان یک عامل پشتیبانی کننده توسط یوسف بلوچ و دیگر افراد وابسته به یک شبکه خاص مورد استفاده قرار گرفت. وی نه تنها اطلاعات محرمانه را به دشمن داد بلکه به تروریست های پاکستانی برای نفوذ به کشمیر هند از کشمیر آزاد پاکستان کمک کرد.

بر اساس پرونده تشکیل شده علیه ذوالفقار علی کتانا مامور پلیس هند، وی به تروریست های پاکستانی به منظور حمله به نیروهای امنیتی هند و تاسیسات و کمپ های مهم آن ها به منظور جدا کردن ایالت جامو و کشمیر از هند کمک کرده است.

ارسال نظر

 
1