خبر فوری

 
 
تشکیل پرونده علیه دو خبرنگار منطقه به دلیل پوشش تظاهرات جنبش پشتون
کد خبر :1266465148

09:50 1397/09/22


برچسب ها : جنبش پختون, جنبش پشتون, خبرنگار,

چندی پیش جنبش پشتون برای آزادی کارمندان خود در شهر دیره اسماعیل‌خان تظاهرات کردند.


به گزارش راز نیوز، پلیس ایالت پختونخوا علیه دو خبرنگار منطقه شهر دیره اسماعیل‌خان به دلیل شرکت در تظاهرات جنبش پشتون پرونده تشکیل داد. پلیس منطقه دیره اسماعیل‌خان در گزارش اولیه خود از دو خبرنگار بنام‌های سیلاب محسود و ظفر وزیر را به‌عنوان مظنونین یادکرد. در این گزارش پلیس منطقه جرم این خبرنگاران را این‌گونه بیان می‌کند: "این خبرنگاران در تظاهرات جنبش پشتون شرکت کردند که در آن تظاهرات مردم علیه ارتش پاکستان و نیروهای امنیتی شعار سر می‌دادند."

چندی پیش جنبش پشتون برای آزادی کارمندان خود در شهر دیره اسماعیل‌خان تظاهرات کردند.

سخنگوی پلیس دیره اسماعیل‌خان، وحید مدعی شده است که سیلاب محسود و ظفر وزیر در تظاهرات جنبش پشتون شرکت کردند و آن‌ها نیز علیه ارتش پاکستان و نیروهای امنیتی شعار سر دادند، به همین دلیل پلیس منطقه علیه آن‌ها پرونده تشکیل داده است. از طرفی این دو خبرنگاران طی گفتگو با خبرگزاری منطقه این اتهامات را رد کردند. طبق گفته سیلاب محسود و ظفر وزیر آن‌ها برای پوشش خبری در آن محل حاضر شدند نه برای شرکت در تظاهرات جنبش پشتون. آن‌ها افزودند: ما نه‌تنها این اتهامات را قبول نداریم بلکه ضمانت هم نمی‌کنیم، زیرا ما تاکنون علیه ارتش پاکستان شعار ندادیم، حتی فکر هم نکردیم.

در این پرونده علاوه بر این دو خبرنگار، حدود 20 نفر دیگر اضافه شدند که طی آن رهبران جنبش پشتون و علی وزیر عضو مجلس ملی وزیرستان جنوبی نیز حضور دارند.

این تفکر در جامعه وجود دارد که از رسانه‌ها جلوگیری می‌شود که آن‌ها تظاهرات مردمی جنبش پشتون را انتشار ندهند. جنبش پشتون نیز برای انتشار تظاهرات خود از فضای مجازی کمک می‌گیرد و تظاهرات خود را زنده در فضای مجازی ارسال می‌کند. از طرفی این اولین باری است که علیه خبرنگاران که برای پوشش خبری در تظاهرات جنبش پشتون حضور یافته‌اند پرونده تشکیل‌شده باشد.

جنبش پشتون علیه دولت، ارتش پاکستان و نیروهای امنیتی شعار می‌دهد.

اینجا سؤال پیش می‌آید که چرا نباید تظاهرات جنبش پشتون نشر شود؟ جنبش پشتون گروه تروریستی هم نیست، پس چرا رسانه‌های منطقه ساکت‌اند؟

یکی از خبرنگاران و مجریان معروف پاکستان حامد میر در این رابطه می‌گوید: به نظر می‌رسد درباره جنبش پشتون در دولت تضاد و ابهام وجود دارد. وی افزود: افراد جنبش پشتون حتی به مجلس ملی نیز راه‌یافته‌اند، دو تن از رهبران آن‌ها در مجلس حضور دارند. شما می‌توانید مخالفت سیاسی داشته باشید، شما می‌توانید در نظریات یا یکدیگر مخالفت کنید، اما طبق قانون پاکستان آن‌ها آزاد هستند که تظاهرات مردمی و جلسه‌های عمومی برگزار کنند.

حامد میر گفت: تا وقتی‌که اسم جنبش پشتون در لیست گروه‌های تروریستی قرار نگرفته است، تا آن زمان آن‌ها طبق قانون جمهوری پاکستان آزاد هستند که تظاهرات خود را برگزار کنند و این وظیفه هر خبرنگاری است که آن‌ها را پوشش خبری دهد.

ارسال نظر

 
1