خبر فوری

 
 

 

بنگال غربی: به گزارش راز نیوز | آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) در ضمیمه پرونده تشکیل شده علیه چهار بنگلادشی و یک هندی وابسته به سازمان های تروریستی ممنوعه جماعت المجاهدین بنگلادش (JMB) و گروه پایگاه جهاد در شبه قاره هند (AQIS) اعلام کرد، پیشنهاد و جریان ایجاد خلافت اسلامی، توطئه ای برای جذب، تشویق و سازماندهی جوانان مسلمان و فعالیت های تروریستی در هند و بنگلادش می باشد.
براساس جزئیات، در برگه اتهامی علیه این پنج شبه نظامی در دادگاه ویژه آژانس تحقیقات ملی واقع در بخش کلکته بنگال غربی هند به تاریخ 17 دی ماه (7 ژانویه) علیه چهار عنصر بنگلادشی و یک هندی به ثبت رسیده است درج شده است که این عناصر در راه اندازی گروه های JMB و AQIS فعال بوده و در استخدام جوانان ضعیف مسلمان مشارکت و قصد انجام فعالیت های تروریستی را در هند داشته اند.
همچنین در ادامه، این عناصر دستگیر شده برای جلوگیری از شناسایی و مخفی کردن فعالیت های غیرقانونی خود از سازمان های مجری قانون، به طور تقلبی اسناد هویتی هندی از جمله کارت شناسایی، کارت PAN و پاسپورت هندی تهیه کرده بودند.
چهار عامل بنگلادشی که برای آن ها پرونده تشکیل شده است با نام های نجی الرحمن پاول با نام مستعار نجی الرحمن، میکائیل خان، ربیع الاسلام و محمد عبدالمنان بچو همچنین فرد هندی به نام لالو سین ساکن شهرستان بنگال غربی شناسایی شده اند.

ارسال نظر

 
1