خبر فوری

 
 
تشکیل هیئت 21 نفره توسط دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات با طالبان
کد خبر :699551562

14:45 1399/01/09


برچسب ها : دولت افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح, وزارت صلح افغانستان, کابل,

وزارت صلح افغانستان با انتشار بیانیه ای فهرستی از اسامی هیئت 21 نفره دولت برای آغاز مذاکرات صلح افغان-افغان را اعلام نمود.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| وزارت صلح افغانستان با انتشار بیانیه ای فهرستی از اسامی هیئت 21 نفره دولت برای آغاز مذاکرات صلح افغان-افغان را اعلام نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از نهایی شدن مذاکرات صلح میان نمایندگان گروه شبه نظامیان طالبان افغانستان و نماینده دولت ایالات متحده، اقدامات لازم برای مذاکرات افغان-افغان آغاز شده است.

طبق بیانیه وزارت صلح افغانستان، سرپرستی این هیئت 21 نفره بر عهده محمد معصوم استنکزئی از افسران سابق اطلاعات افغانستان خواهد بود، فهرست اعضای این هیئت پس از انجام مشاوره با احزاب مختلف سیاسی افغانستان تهیه و تدوین گردیده است و این هیئت به عنوان نمایندگان دولت جمهوری اسلامی افغانستان با طالبان به مذاکره خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است پیش از این طالبان افغانستان و آمریکا پس از انجام چندین مرحله مذاکرات، در نهایت در تاریخ 10 اسفند ماه سال گذشته توافقنامه ای را به امضاء رساندند که بر اساس این توافقنامه، آمریکا و نیروهای ناتو متعهد به خروج نیروهای خود از خاک افغانستان و همچنین آزادی نزدیک به 5 هزار عضو طالبان از زندان های دولتی افغانستان شدند.

طالبان افغانستان نیز  در قبال آن متعهد شد به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه تمامیت ارضی و منافع دیگر کشورها را ندهد.

ارسال نظر

 
1