خبر فوری

 
تشکیل حزب سیاسی شیعه با هدف ارسال نمایندگان شیعه به مجلس برای اجرای مطالبات و ایجاد وحدت اسلامی
کد خبر :593541514

16:28 1400/06/15


برچسب ها : SDP, افراد تکفیری, پاکستان, حزب دموکرات شیعه, حمله به حسینیه, دسته عزاداری, راشد رضوی, شیعه, شیعیان پاکستان,

سید راشد رضوی سخنگوی صدای افراد ربوده شده شیعه و وکیل با حضور در باشگاه خبرنگاران کراچی از تشکیل حزب سیاسی با عنوان "حزب دموکرات شیعه SDP" خبر داد .


کراچی: به گزارش راز نیوز| سید راشد رضوی سخنگوی صدای افراد ربوده شده شیعه و وکیل با حضور در باشگاه خبرنگاران کراچی از تشکیل حزب سیاسی با عنوان "حزب دموکرات شیعه SDP" خبر داد .

در این اعلامیه آمده است که: امروز ما از تشکیل یک حزب سیاسی، جمهوری و مردمی از مذهب جعفری را اعلام می داریم که اسم آن حزب دموکرات شیعه با ریاست سید راشد رضوی است. رفتار حاکمان با ملت جعفریه از چند سال گذشته متعصبانه بوده و به همین دلیل با صدور مجوز شرکت گروه های ممنوعه تروریستی (سپاه صحابه و غیره) در انتخابات و قانونسازی مبتنی بر فرقه گرایی، تعداد زیادی شکایت و پرونده سازی علیه شیعیان انجام داده اند. هزاران نفر از دکترها، مهندسان، وکلا و بانکدارهای شیعه را طی عملیات های ترور هدف قرار داده و به قتل رساندند. درحالیکه تعداد انبوهی از عزاداران را مفقود کرده اند. هزاران نفر از قوم هزاره شیعه توسط گروه های ممنوعه تروریستی هدف قرار گرفتند و قاتلان آنها همچنان آزاد هستند. یک بار دیگر حملات تروریست های تکفیری علیه دسته های عزاداری افزایش یافته است که حملات به دسته ها، روضه ها و ایستگاه های صلواتی در ماه محرم فعلی در مناطق باولنگر، جهنگ، حیدرآباد و کراچی نمونه های بارز آن هستند.

در ادامه این اعلامیه ایجاد فضای اتحاد میان شیعه و سنی در پاکستان را هدف از تشکیل این حزب سیاسی عنوان کرده و گفته شد: ما در صدد ایجاد فضای اتحاد بین شیعه و سنی در پاکستان هستیم، اتحادی که توسط تروریست های تکفیری مخدوش شده است. این حزب از آغاز عضوگیری خبر می دهد و به زودی اسامی مسئولین آن نیز منتشر می شود. کمیته فکری این حزب 14 نفره و متشکل از متخصصان خواهد بود. هدف ما رساندن نمایندگان شیعیان پاکستان که 20% درصد هستند به مجلس است، تا به جای گدایی برای حقوق خود از طریق اجتماعات، حقوق خود را از طریق نمایندگان مان در مجلس مطالبه کنیم. اعضای این حزب از 5 ایالت پاکستان به صورت پرشور در انتخابات آتی شرکت خواهند کرد.  

ارسال نظر

 
1