خبر فوری

 
تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا در خصوص موضوع سوریه
کد خبر :716063479

16:23 1397/06/14


آمریکا تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بررسی موضوع سوریه را خواستار شد


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ایکسپرس نیوز،آمریکا تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بررسی موضوع سوریه را خواستار شد.

بنابر گزارش خبرگزاری های خارجی آمریکا در رابطه با توقف حمله احتمالی هوایی و شیمیایی سوریه و متحدانش به ادلب،خواهان تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت گردید.

جلسه شورای امنیت روز جمعه و به ریاست نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل برگزار میگردد.

پس از نگرانی های آمریکا در خصوص هم پیمانان و تروریست های تحت حمایت خود در ادلب سوریه، ترامپ  اقدام به تهدید روسیه و ایران به عواقب حمله هوایی به ادلب نموده است.

اما بر اساس اعلام خبرگزاری قطری الجزیره روسیه بدون توجه به هشدارهای رئیس جمهور آمریکا و تهدیدات وی،اقدام به انجام حملات هوایی و بمباران مواضع تروریست ها در ادلب نموده است.

دولت سوریه معتقد است بیش از 30 هزار نفر از تروریست های داعش و جبهه النصره در ادلب پناه گزیده اند که حمله هوایی به مواضع آنان حتمی است و در هیچ صورتی این حملات را متوقف نخواهد کرد.

تحلیل:

پس از طی مراحل و روش های مختلف توسط آمریکا،برای توقف حمله هوایی به سوریه و عدم موفقیت،اکنون آمریکا اقدام به تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت نموده است تا بتواند تروریست های تحت حمایت خود را از طریق مجامع بین المللی نجات داده و منافع خود را در سوریه حفظ نماید.

ارسال نظر

 
1