خبر فوری

 
تشکیل ائتلاف چهارجانبه پاکستان و آمریکا برای حل مسئله افغانستان
کد خبر :1533984040

11:38 1400/04/27


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و ازبکستان, پاکستان و افغانستان و ازبکستان, روند صلح افغانستان, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مذاکرات صلح افغانستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان از تشکیل ائتلاف چهار جانبه مشتکل از پاکستان، آمریکا، ازبکستان و افغانستان برای حل مسئله افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان از تشکیل ائتلاف چهار جانبه متشکل از پاکستان، آمریکا، ازبکستان و افغانستان برای حل مسئله افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای در این خصوص خبر داد: پس از وقایع 24 تیر سال جاری و همچنین به منظور افزایش همکاری های منطقه در خصوص صلح افغانستان یک ائتلاف چهار جانبه متشکل از کشورهای آمریکا، ازبکستان، پاکستان و افغانستان تشکیل یافته است.

وی افزود: نمایندگان کشورهای آمریکا، ازبکستان، پاکستان و افغانستان تصمیم گرفتند یک بستر دیپلماتیک متشکل از 4 عضو تشکیل یابد که بر روی توسعه همکاری های منطقه ای تمرکز داشته باشد.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: طرفین معتقدند برپایی صلح پایدار و ثبات در افغانستان لازمه اساسی برای توسعه روابط منطقه ای است و در مورد صلح، هماهنگی منطقه ای و اجرای متقابل آن توافق نمودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای این ائتلاف با شناخت فرصت های تاریخی مسیرهای روشن برای تجارت بین المللی در تلاش برای توسعه همکاری ها و تقویت روابط در جهت گسترش سطح تجارت، ایجاد کریدورها و مناسبات تجاری هستند.

طبق این بیانیه طرفین توافق نمودند طی ماه های آینده برای تصمیم گیری در خصوص دستور کار این ائتلاف گردهم خواهند آمد.

 

ارسال نظر

 
1