خبر فوری

 
تشدید تدابیر امنیتی در ایالت پنجاب پاکستان هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)
کد خبر :1385844555

12:20 1401/05/10


برچسب ها : امام حسین علیه السلام, پلیس پنجاب, پلیس لاهور, دسته عزاداری, دولت محلی ایالت پنجاب, عزاداران, محرم الحرام, مقررات منع آمد و شد,

هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش تدابیر امنیتی در نقاط مختلف پاکستان به ویژه ایالت پنجاب تشدید یافته است.


لاهور: به گزارش راز نیوز| هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش تدابیر امنیتی در نقاط مختلف پاکستان به ویژه ایالت پنجاب تشدید یافته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پلیس ایالت پنجاب به منظور حفظ امنیت مجالس و دسته‌های عزاداری حضرت امام حسین(ع) تمامی نیروهای خود در سطح ایالت را به حالت آماده باش درآورده است، نیروهای پلیس لاهور مرکز ایالت پنجاب نیز در وضعیت آماده باش به سر می‌برند.

غلام محمود دوگر رئیس پلیس مرکزی شهر لاهور در این خصوص اظهار داشت: بیش از 10 هزار افسر و نیروی پلیس مسئولیت تأمین امنیت مراسم‌های سوگواری محرم‌الحرام را در سطح ایالت بر عهده دارند.

وی افزود: در ایام محرم تعداد 5235 مجالس عزاداری برگزار خواهد شد و بیش از 650 دسته عزاداری نیز در نقاط مختلف ایالت پنجاب منعقد شد، از این میان تعداد 3868 مجالس سوگواری در فاصله زمانی یکم الی دهم محرم و همچنین تعداد 460 دسته عزاداری نیز در دهه اول محرم منعقد و برگزار خواهد شد.

این مقام ارشد پلیس لاهور در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای و افسران گمارده شده در وضعیت آماده باش قرار دارند و به آنان دستور داده شده است تا زمان خروج کامل عزاداران از محل برگزاری مراسم های در پست‌های خود حضور داشته باشند. ما از علمای بزرگوار درخواست می‌کنیم تفکر صبر، بردباری، وحدت و همدلی را ترویج دهند.

وی گفت: افسران پلیس امنیت مسیرهای برگزاری دسته‌های عزاداری و حسینیه‌ها را به صورت مکرر مورد بررسی قرار داده و ضمن گماردن تک تیرانداز در ساختمان‌های مرتفع اشراف کامل به حسینیه‌ها و مسیرهای برگزاری مراسم های سوگواری داشته باشند.

به گفته این مقام ارشد پلیس لاهور، تمامی شرکت کنندگان در مراسم های عزاداری شهدای کربلا باید سه مرحله حصار امنیتی را برای حضور در این مراسم های بگذرانند، همچنین تمامی نیروهای داوطلب که مسئولیت بازرسی بدنی را بر عهده دارند افراد آموزش دیده و زبده می‌باشند.

علاوه بر این در ایام تاسوعا و عاشورا هرگونه تردد موتورسواران به صورت دوبل ممنوع بوده و دسترسی به شبکه اپراتورهای همراه در مسیرهای برگزاری دسته‌های عزاداری نیز مسدود خواهد بود.

دولت ایالت پنجاب نیز در بیانیه‌ای از اجرای ماده 144 قانون امنیت کشور در سطح ایالت خبر داد و اعلام داشت: با هدف حفظ تدابیر امنیتی در ایام محرم‌الحرام ماده 144 در سرتاسر ایالت اجرایی خواهد شد.

طبق این ماده هرگونه تردد دو نفر در موتورسیکلت در روزهای نهم و دهم محرم‌الحرام ممنوع خواهد بود. همچنین هر نوع نمایش اسلحه حتی سلاح‌های دارای مجوز در انظار عمومی ممنوع خواهد بود و متخلفان مطابق با ضوابط و قوانین برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر

 
1