خبر فوری

 
تسلیحات آمریکا در جنگ علیه یمن
کد خبر :2074430984

18:54 1397/11/16


برچسب ها : آمریکا, امارات, امارات متحده عربی, ایران, تسلیحات نظامی, جنگ, حمله, عربستان سعودی, یمن,

در تحقیق انجام شده توسط CNN ابراز داشته شده است که تسلیحات نظامی آمریکایی خریداری شده توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی توسط گروه های مسلح در یمن مورد استفاده قرار می گیرند.


 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از دان ، در تحقیق انجام شده ابراز داشته شده است که تسلیحات نظامی آمریکایی خریداری شده توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی توسط گروه های مسلح در یمن مورد استفاده قرار می گیرند.
 
خبرگزاری الجزیره به نقل از CNN گزارشی با اشاره به این مورد که تسلیحات نظامی آمریکایی خریداری شده توسط کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن توسط گروه های القاعده و شبه نظامیان تکفیری که فرمانده آن در زمانی رهبری گروه داعش در یمن را برعهده داشته است استفاده می شوند. در این گزارش گفته شده است که موارد فوق موجب رسیدن این تسلیحات به دست گروه انصارالله نیز شده است .
ناگفته نماند که گروه انصارالله به منظور به دست گرفتن یمن و دیگر موارد با ارتش متحده عربستان در حال جنگ است.
 
عربستان سعودی به همراه امارات متحده عربی با عنوان ارتش متحده علیه یمن به منظور برقراری حکومت منصور هادی رئیس جمهور اسبق یمن که تحت امر عربستان بوده است از اواخر سال 93 جنگ در یمن را آغاز کرده و تاکنون در حال نبرد هستند. پس از آغاز جنگ داخلی طرفداران منصور هادی و گروه حوثی ( انصار الله) در یمن، دو کشور عربستان سعودی و امارات با ورود به جنگ داخلی یمن خواستار برقراری حکومت منصور هادی در این کشور هستند.
 
فرماندهان و تحلیل گران محلی گفته اند که تسلیحات نظامی آمریکایی به منظور خرید وفاداری گروه مسلح و تاثیر بر امور مهم سیاسی مورد استفاده قرار می گیرند.
به گفته پنتاگون، کشورهای خلیجی در حال نقض شرایط خریداری تسلیحات از آمریکا هستند. یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در گفتوگو با CNN از جاری بودن تحقیقات در این زمینه خبر داده است.
 

 

 
از طرفی خبرگزاری آمریکایی با اشاره به وضعیت تعز گفته است که القاعده برای هماهنگی و استفاده از شبه نظامیان تکفیری در صدد ساخت ائتلاف تقلبی با عربستان است. در این گزارش اعلام شده است که تیپ ابوالعباس ماشین های زرهی خریداری شده از آمریکا را دریافت و در سال 93 برای نشان دادن قدرت خود آن را به نمایش گذاشته بود. لازم به ذکر است که در سال 2017 میلادی مصادف با 96 و 97 هجری خورشیدی ، آمریکا، بنیانگذار شبه نظامیان تکفیری ' ابوالعباس' را به دلیل حمایت مالی از گروه داعشی یمن و القاعده تحریم کرده بود.
 
اما گفتنی است، ابوالعباس در صحبت با خبرگزاری واشنگتن در آذر ماه سال جاری از جریان داشتن کمک های مالی ائتلاف به وی گفت و ابراز داشت که، اگر در حقیقت من تروریست بودم آنها من را برای پرسش و پاسخ می ربودند.
 
براساس گزارش CNN شبه نظامیان تکفیری به رهبری ابوالعباس تاکنون مورد حمایت عربستان سعودی است و وی مورد حمایت تیپ 35 یمن نیز قرار دارد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا جونی مائیکل با اشاره به تسلیحات فروخته شده به دو کشور عربستان سعودی و امارات گفت : به دو کشور اجازه ای مبنی بر استفاده از تسلیحات در یمن داده نشده است.
 
 
براساس گزارش CNN، تسلیحات نظامی آمریکایی در دست حوثی ها نیز مشاهده شده است.
 

 

 
سی ان ان طی انتشار تصاویری از رهبر ارشد حوثی ها محمد علی حوثی و یک تن دیگر گفته بود که در این تصاویر به طور واضح دیده می شود که خودروی زرهی آمریکا که در سال 93 به امارات فروخته شده بود، هم اکنون در اختیار حوثی ها است.
 
گفتنی است که این امر نشان دهنده ی عدم حفاظت درست از تجهیزات نظامی توسط کشور امارات است.
حیران الاسد عضو شورای سیاسی یمن با تکذیب خبری مبنی بر این که خودروهای نشان داده شده متعلق به نیروهای اطلاعاتی ایران هستند گفت : این خودرو های زرهی امارات خریداری شده از آمریکا هستند.
 
لازم به ذکر است که آمریکا به عنوان بزرگترین فراهم کننده تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات در جنگ علیه یمن است، و برای برقراری این جنگ حمایت آمریکا ضروری است.
 
همچنین قابل بیان است که دونالد ترامپ در نخستین سفر خارجی خود به عربستان سعودی قرارداد فروخت تسلیحات نظامی به ارزش 110 میلیارد دلار را با عربستان امضاء کرده و دلیل آن را افزایش امنیت علیه تهدید های ایران اعلام کرده بود.
 
ناگفته نماند که جنگ ارتش متحده عربستان سعودی علیه یمن تاکنون موجب جان باختن تعداد زیادی از مردم بیگناه و مظلوم یمن شده و تعداد هزاران زندگی مردم این کشور را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است. سازمان های حقوق بشر در بیانیه هایی از متوفق کردن هرچه سریعتر این جنگ گفته و اظهار داشته اند که در غیر این صورت، این جنگ موجب بحران انسانی خواهد شد.

ارسال نظر

 
1