خبر فوری

 
 
ترکیه 30 بالگرد جدید جنگی به پاکستان خواهد فروخت
کد خبر :1450883461

12:50 1398/01/24


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, توافقنامه دفاعی,

پاکستان و ترکیه در خصوص گسترش همکاری های دفاعی و نظامی با یکدیگر به توافق رسیدند و بر اساس این توافق، آنکارا در قبال دریافت جنگنده های سپر مشتاق از پاکستان، 30 بالگرد جنگی را برای اسلام آباد فراهم خواهد نمود.


 

اسلام آباد: پاکستان و ترکیه در خصوص گسترش همکاری های دفاعی و نظامی با یکدیگر به توافق رسیدند و بر اساس این توافق، آنکارا در قبال دریافت جنگنده های سپر مشتاق از پاکستان، 30 بالگرد جنگی را برای اسلام آباد فراهم خواهد نمود.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت، اسلام آباد و آنکارا ضمن توافق برای گسترش همکاری های دوجانبه، روابط خود را بیش از پیش مستحکم نمودند و ترکیه تصمیم به خرید جنگنده های نظامی از پاکستان گرفته است.

طبق گفته منابع آگاه، پاکستان با ایجاد تغییراتی در هواپیمای سپر مشتاق آن را به یک جنگنده نظامی تبدیل نموده است که دارای قیمت بسیار مناسب و به صرفه ای می باشد و بر همین اساس ترکیه قصد خرید این جنگنده ها از پاکستان را نموده است.

بر اساس توافقنامه صورت گرفته میان دو طرف ترکیه تعداد 52 فروند از جنگنده های سپرمشتاق را پاکستان تحویل خواهد گرفت و در قبال آن تعداد 31 فروند بالگرد نظامی را به پاکستان ارائه خواهد داد.

ترکیه و پاکستان علاوه بر این در دیگر مینه های نظامی از جمله ساخت سلاح، فناوری و ... نیز به همکاری خواهند پرداخت.

ارسال نظر

 
1