خبر فوری

 
ترور یکی از فرماندهان لشکر طیبه در افغانستان
کد خبر :1838631353

18:15 1400/03/25


برچسب ها : استان قندهار, افغانستان, لشکر طیبه,

افراد ناشناس طی یک عملیات ترور، شب گذشته در منطقه گلاپرئی، بخش سرکانی، استان کنتر افغانستان، یکی از فرماندهان لشکر طیبه به نام حبیب ملقب به ذاکر را به قتل رساندند.


 

افغانستان : به گزارش رازنیوز | افراد ناشناس طی یک عملیات ترور، شب گذشته در منطقه گلاپرئی، بخش سرکانی، استان کنتر افغانستان، یکی از فرماندهان لشکر طیبه به نام حبیب ملقب به ذاکر را به قتل رساندند.

سید زیور شاه سادات بخشدار سرکانی هنگام گفتگو با رسانه ها ادعا کرد که جسد فرمانده مقتول را به طور مخفیانه در قبرستان روستای پشد به خاک سپرده اند.

منابع افغانستان لشکر طیبه را به این دلیل که تحت کنترل آژانس های اطلاعاتی پاکستان بوده و برای اهداف پاکستان در افغانستان فعالیت دارند متهم می کنند.

منابع بلوچ مدعی شده اند که لشکر طیبه در ترور ها و حملات به مهاجرین بلوچ قندهارافغانستان نقش داشته است. و مسئول این شبکه ترور شخصی به اسم مولانا امیر حمزه که ساکن پایگاه نظامی ارتش پیشاور است مدیریت میشود.

مولانا امیر حمزه به عنوان فردی شناخته می شود که در حمایت از ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان سخنانی ایراد کرده است. وی در ویدیویی از قمر جاوید باجوا ، به عنوان مرید پیامبر خاتم (صل الله علیه و آله وسلم) و شخصی مذهبی و دین دار یاد میکند.

لشکر طیبه در سال 1986 شکل گرفت و پس از خروج روسیه از افغانستان، پاکستان از آن در برابر  هند در کشمیر استفاده کرد. لشکر طیبه در فهرست سازمانهای به اصطلاح مجاهدی است که در زمان جهاد افغانستان تحت نظارت ارتش پاکستان تشکیل شد.

به گفته منابع بلوچ: با توجه به اینکه رهبری این سازمان در دست پنجابی ها است، این سازمان مورد علاقه ارتش پاکستان بوده و ادعاها بیانگر این است که این سازمان تاکنون  هیچ عملیاتی در خاک پاکستان انجام نداده است.

حافظ  محمد سعید فرمانده لشکر طیبه در منطقه سرگودها است. گروه لشکر طیبه در پاکستان با نام جماعت الدعوه به فعالیت خود ادامه می دهد. بعد از تحریم جهانی، این سازمان به  فعالیت های انسان دوستانه روی آورده است..

منابع بلوچ در ادامه اطهار داشتند: لشکر طیبه به سرپرستی ارتش پاکستان در بلوچستان گروه های تروریستی و جوخه مرگ را مدیریت می کند. لشکر طیبه در حملات بمبئی دست داشته و این ادعا توسط پاکستان نیز تایید شده است.  تحت فشار های بین المللی ، چندین رهبر لشکر طیبه  نیز دستگیر شده اند

ارسال نظر

 
1