خبر فوری

 
 
ترور های دیره اسماعیل خان ، رد شدن گزارش خیبرپختون خوا در دادگاه عالی
کد خبر :960544338

15:29 1397/06/22


برچسب ها : پاکستان, ترور, دادگاه عالی, شیعه,

ثاقب نثار دادستان کل پاکستان، گزارش بازرس کل پلیس ایالت خیبر پختون خوا مبنی بر قتل های فرقه ای در منطقه دیره اسماعيل خان را رد کرد.


ثاقب نثار دادستان کل پاکستان، گزارش بازرس کل پلیس ایالت خیبر پختون خوا مبنی بر قتل های فرقه ای در منطقه دیره اسماعيل خان را رد کرد.
تیم سه نفره دادگاه عالی پاکستان زیر نظر ثاقب نثار، پرونده قتل های فرقه ای در دیره اسماعيل خان را بررسی کردند.
براساس گزارش ارائه شده توسط بازرس کل پلیس، پلیس در منطقه دیره اسماعيل خان به منظور مبارزه با تروریسم، علاوه بر انجام عملیات هایی، ایست بازرسی هایی را نیز در منطقه ایجاد کرده است.
لازم به ذکر است که به گفته پلیس، در ماه جولای سال جاری، 35 نفر در منطقه مورد هدف ترور قرار گرفته اند.
که در پی آن، ثاقب نثار اعلام کرد که براساس گزارش ارائه شده، اقدامات قاطعی صورت نگرفته است.

ثاقب نثار در پی رد گزارش بازرس کل پلیس ایالت خیبر پختون خوا افزود، گزارشی که با نشستن در دفتر تنظیم شده باشد قابل قبول نیست. در پی سخنان ثاقب نثار، وکیل حکومتی نیز اظهار داشت که برای برقراری امنیت، استفاده از بلندگو را ممنوع کرده ایم.

علاوه بر این دادستان کل پس از رد کردن گزارش به دلیل عدم ذکر جزئیات و کاستی های موجود در گزارش، از بازرس کل پلیس ایالت خیبر پختون خوا خواستار ارائه گزارشی با جزئیات بیشتر شد.

دادگاه عالی پاکستان در پیشنهادی گفت، برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه دیره اسماعيل خان باید اقدامات قاطع و جدی انجام دهید.
وکیل دولت نیز در بیانات خود اظهار داشت که وضعیت منطقه خراب است.
ثاقب نثار نیز در پاسخ به سخنان وکیل دولت مبنی بر خراب بودن اوضاع گفت، حکومت موظف به حفاظت از جان و مال مردم است، اگر اوضاع خوب و یا مساعد نیست چرا اقدامی انجام نمی دهید؟.
در پایان جلسه نیز رئیس دادگاه عالی از بازرس کل پلیس خواستار گزارشی با جزئیات بیشتری شد.

( لازم به ذکر است بیشترین افراد موجود در منطقه دیره اسماعيل خان منسلک به مذهب شیعه هستند و علاوه بر آن بیشترین افرادی که در این منطقه مورد هدف ترور قرار گرفته اند، شیعه بوده اند.)

ارسال نظر

 
1