خبر فوری

 
 
ترامپ:پاکستان اسامه بن لادن را نزد خود نگاه داشته بود
کد خبر :156873204

15:13 1397/08/28


برچسب ها : آمریکا, پاکستان,

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از بی بی سی اردو،دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری فاکس نیوز گفت:پاکستان،اسامه بن لادن رهبر القاعده را نزد خود نگاه داشته بود.


واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از بی بی سی اردو،دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری فاکس نیوز گفت:پاکستان،اسامه بن لادن رهبر القاعده را نزد خود نگاه داشته بود.
وی گفت:هرکسی در پاکستان میدانست که وی(اسامه بن لادن) در نزدیکی یک پایگاه نظامی سکونت داشت،ما سالانه 1.3 میلیارد دلار به عنوان کمک به پاکستان میدهیم و اکنون من این کمک را متوقف نموده ام زیرا پاکستان برای ما کاری انجام نداده است.
ترامپ در ادامه افزود:پاکستان،مقامات ما را احمق فرض کرده اند،پاکستان به پناهگاهی برای تروریست هایی تبدیل شده است که نیروهای ما در افغانستان در حال مقابله با آنان هستند،اکنون این روند ادامه نخواهند داشت.
این اولین بار نیست که دونالد ترامپ به طور آشکار پاکستان را مورد انتقاد قرار داده است،وی در اوایل سال جاری میلادی نیز طی سخنانی با انتقاد از سیاست های پاکستان در قبال مبارزه با تروریسم گفته بود:ایالات متحده از 15 سال گذشته با دادن 33 میلیارد دلار به پاکستان،دچار اشتباه شده است و پاکستان به جز فریب چیزی انجام نداده است.
تنها چند روز پس از این سخنان دونالد ترامپ،وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات کاخ سفید به دلیل عدم اقدام پاکستان برای مقابله با تروریسم،میزان قابل توجهی از کمک های مالی به پاکستان را متوقف مینماید تا به پاکستان بفهماند که اگر وی متحد آمریکا نماند،روابط دو کشور نیز همچون گذشته نخواهد بود.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تا زمانی که پاکستان دست به علمیات علیه شبکه تروریستی حقانی و طالبان افغانستان نزند،روند کمک های مالی ایالات متحده به پاکستان متوقف خواهد ماند.
در برنامه استراتژی امنیت ملی ارائه شده از سوی دونالد ترامپ در سال گذشته نیز آمده است:آمریکا فشارهای خود بر پاکستان را به منظور سرعت بخشیدن عملیات مبارزه با تروریسم افزایش خواهد داد،زیرا پس از حمایت هر کشوری از تروریسم و گروههای تندرو،هیچ گونه شراکت و همکاری باقی نخواهد ماند.
در ادامه این برنامه آمده است:خطرات بسیار زیادی از سوی گروههای تروریستی فعال در داخل خاک پاکستان،آمریکا را تهدید میکنند.
پس از ارائه این استراتژی از سوی ترامپ،مائیک پینس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان سفر به افغانستان از پاکستان خواسته بود که اسلام آباد حمایت خود از تروریسم ها را متوقف نماید.

ارسال نظر

 
1