خبر فوری

 
ترامپ نخست وزیر پاکستان را موظف به میانجیگری میان ایران و آمریکا نمود
کد خبر :1958168787

09:34 1398/07/02


برچسب ها : ایران و آمریکا, پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, دونالد ترامپ, شاه محمود قریشی, صلح افغانستان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به دیدار عمران خان با رئیس جمهور آمریکا، از حکم دونالد ترامپ به نخست وزیر پاکستان جهت میانجیگری میان ایران و آمریکا خبر داد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به دیدار عمران خان با رئیس جمهور آمریکا، از حکم دونالد ترامپ به نخست وزیر پاکستان جهت میانجیگری میان ایران و آمریکا خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی در این خصوص اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، عمران خان را موظف به میانجیگری میان واشنگتن و تهران نموده است و نخست وزیر پاکستان نیز به‌زودی با رئیس جمهور ایران دیدار و رایزنی خواهد نمود.

وی گفت: نخست وزیر پاکستان با اعلام آمادگی برای گفتگو در خصوص موضوع ایران، ابراز داشت منطقه خاورمیانه، قابلیت آغاز هیچ‌گونه جنگ جدیدی را ندارد، آغاز هرگونه جنگ در منطقه نتایج بسیار خطرناکی را به همراه خواهد داشت و پاکستان هرگز خواهان آغاز بحران جدید در منطقه نیست.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار، رئیس جمهور آمریکا را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر و حبس خانگی 8 میلیون نفر از مردم این منطقه آگاه نمود و صراحتاً این پیغام را به دونالد ترامپ اعلام نمود که دهلی نو تنها از دستورات واشنگتن پیروی خواهد کرد.

قریشی با اشاره به گفتگوی نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ایالات متحده درباره موضوع صلح افغانستان گفت: عمران خان در این دیدار بر آغاز مجدد مذاکرات به‌عنوان تنها راه حل برون رفت از بحران افغانستان تأکید کرد و نسبت به مشاهده پیشرفت های جدید در روند مذاکرات صلح افغانستان اظهار امیدواری نمود.

شاه محمود قریشی در پایان تأکید کرد نخست وزیر پاکستان بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای، مواضع اسلام آباد در خصوص موضوع کشمیر را صراحتاً اعلام نمود و در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز این موضوع را مطرح خواهد کرد.

وی گفت: نخست وزیر هند در حال عادی جلوه دادن اوضاع کشمیر به مقامات ایالات متحده است در حالی که عمران خان در تلاش برای آگاه سازی رهبران آمریکا از واقعیت‌های منطقه کشمیر است.

وی در ادامه از احتمال دیدار مجدد نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

 

ارسال نظر

 
1