خبر فوری

 
 
ترامپ : خواستار دیدار با مقامات پاکستانی هستم
کد خبر :1565569095

13:36 1397/10/13


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, ترامپ, دونالد ترامپ, صلح افغانستان, طالبان,

CNN در پی انتشار گزارشی از سخنان ترامپ نوشته است که : ترامپ گفته است که خواهان دیدار با مقامات دولت جدید پاکستان است، اما این دیدار قبل از گفت و گو در رابطه با سکونت تروریست ها در اسلام آباد پاکستان، انجام نخواهد شد.


 

به گزارش راز نيوز به نقل از دان، CNN در پی انتشار گزارشی از سخنان ترامپ نوشته است که : ترامپ گفته است که خواهان دیدار با مقامات دولت جدید پاکستان است، اما این دیدار قبل از گفت و گو در رابطه با سکونت تروریست ها در اسلام آباد پاکستان، انجام نخواهد شد.

به گفته  CNN ، دونالد ترامپ روز گذشته در گفت و گوی خود در کابینه دولت و با قانون گذاران ایالات متحده آمریکا ، در رابطه با هزینه های آمریکا چنین سخنانی را ابراز داشته است.
ترامپ در اجلاس کابینه برگزار شده با دفاع از تصمیم خود در رابطه با هزینه 5 میلیارد دلار برای نصب دیوار در مرز با ایالت مکزیک گفت : " چرا در عوض خود بر کشورهای دیگر هزینه کنیم؟"

وی ابراز داشت که چرا باید به گواتمالا، هوندرس و ال سالوادور پول دهیم درحالی که آنها برای ما هیچ کاری انجام نمی دهند.
ترامپ همچنین در گفت و گوی خود با حضار در جلسه کابینه با اشاره به جلوگیری از پرداخت کمک مالی به پاکستان گفت :" زمانی که ما به پاکستان مبلغ 1.3 میلیارد کمک می کردیم من از پرداخت این مبلغ جلوگیری کردم، عدم پرداخت مبلغ به دلیل مخلص نبودن پاکستان با ما است. "

رئیس جمهور آمریکا که در ماه گذشته برای برگزاری مذاکرات با طالبان به نخست وزیر پاکستان عمران خان نامه کتبی نوشته بود گفت: خواهان برقراری روابط با پاکستان هستیم اما تا قبل از گفت و گو در رابطه با سکونت تروریست ها در اسلام آباد پاکستان، این موضوع پیشرفتی نخواهد داشت.

وی افزود :" درست است که خواهان روابط با پاکستان هستیم اما آنها از تروریست ها حفاظت می کنند، آنها را در پناهگاه های امنی جای داده اند، ما نمی توانیم چنین کاری بکنیم. من خواهان دیدار با مقامات دولت جدید پاکستان هستم و به زودی این موضوع را عملی خواهیم کرد. من از پرداخت مبلغ 1.3 میلیارد دلار به پاکستان جلوگیری کردم و باید چنین اقداماتی را انجام داد. "

لازم به ذکر است که ترامپ پس از به کارگیری سیاست های جدید خود در رابطه با آسیای جنوبی و افغانستان از ابتدای سال 2018 میلادی، در حال انتقاد شدید از پاکستان است. اما با این وجود نیز دو طرف تلاش هایی در دفعات متعدد به منظور حل اختلافات میان دو کشور انجام داده اند.

پس از مصاحبه ترامپ با فاکس نیوز در آبان ماه سال جاری، میان مقامات دو طرف آمریکا و پاکستان جنگ انتقادی در فضای تویتر آغاز شده بود.
ترامپ با اظهار دلایل خود در رابطه با عدم پرداخت کمک مالی به پاکستان گفته بود که " پاکستان هیچ کاری برای ما انجام نداده است."


 


ناگفته نماند که فواد حسین چودهری در پیام تویتر خود نوشت : آمریکا با درک اهمیت پاکستان اگر پا پیش بگذارد، قطعا وضعیت روابط دو طرف بهتر خواهند شد.
وی همچنین نوشت : امنیت کشور پاکستان مرتبط با امنیت افغانستان است. روابط با آمریکا موجب بهبودی وضعیت منطقه خواهد شد. برقراری ثبات و استحکام افغانستان منوط به تلاش های آمریکا است.

ارسال نظر

 
1