خبر فوری

 
 
تخلف در انتخابات/مخالفان امروز مقابل کمیسیون انتخابات تظاهرات خواهند کرد
کد خبر :105298733

10:42 1397/05/17


برچسب ها : انتخابات, تظاهرات, حزب تحریک انصاف, حزب مردمی پاکستان, حزب مسلم لیگ نون,

به دلیل تخلفات در انتخابات اخیر ، حزب مسلم لیگ ن (نوازشریف)، حزب مردمی پاکستان و پنج حزب دیگر امروز به تاریخ 8 اوت روز چهارشنبه مقابل کمیسیون در اسلام آباد تظاهرات خواهند کرد.


 

 

به گزارش راز نیوز در این گروه مخالفان احزابی همچون : حزب نوازشریف، حزب مردمی پاکستان (بوتو)، حزب ملی پاکستان، حزب ملی وطن، متحده مجلس عمل (MMA) ،حزب ملی پشتون و حزب ملی  شامل هستند.

طبق اعلام دبیرخانه مسلم لیگ نواز تمامی احزاب مخالف امروز روز چهارشنبه در منطقه قرمز واقع در اسلام آباد روبروی کمیسیون انتخابات جمع شوند. مسلم لیگ نواز در این بیانیه عنوان کرد این تجمع برای اعتراض به بدترین و آشکار ترین تخلف انتخاباتی در تاریخ پاکستان خواهد بود. دراین تجمع اعتراضی رؤسای احزاب نیز سخنرانی خواهند کرد.

رئیس حزب MMA  مولانا فضل الرحمن طی ویدیو ای که در فضای مجازی منشر کرد از طرفدارانش خواستار تظاهرات گسترده در پاکستان شد. وی افزود ما فردا اعتراض خود را به کمیسیون انتخاباتی اعلام خواهیم کرد. و عنوان کرد تمامی مردم بدون هیچ ترسی در میدان های اصلی شهر جمع شوند تا اعتراضات گسترده ای صورت گیرد.

از طرفی دیگر یکی از مقامات مسلم لیگ مشاهد حسین طی گفتگو با جیو نیوز اعلام کرد بعد از رسیدن به کمیسیون انتخاباتی تصمیم خواهیم گرفت که این تظاهرات تا چه مدتی ادامه خواهند یافت.

حزب مردمی پاکستان (بلاول بوتو) از قبل اعلام کرده بودند که ما مخالف تظاهرات عمومی در خیابان ها هستیم. میخواهیم این تخلف انتخاباتی در ایوان برسی شود.

 

تحلیل

به یاد داشته باشیم که بعد از پیروزی حزب تحریک انصاف (PTI) در انتخابات بیشترین احزاب این نتجیه را رد کرده و خواستار بررسی این موضوع بوده اند. و بعد از شکست احزاب دیگر تمامی احزاب در این امر متحد شده و خواستار بررسی تخلف شده اند. ناگفته نماند که حزب مردمی پاکستان به خلاف احزاب دیگر بیشترین آراء را در ایالت خود کسب نموده و هیچ مخالفت درونی با انتخابات ندارد زیرا برای پیروزی حزب مردمی پاکستان نیز در ایالت سند تخلف صورت گرفته است. آصف علی زرداری یک هفته قبل از انتخابات با مقامات ارتش دیدار کرد و با آنها به توافق رسید این امر موجب شد ارتش پاکستان در انتخابات ایالت سند برای پیروزی عمران خان هیچ اقدامی نکند به همین دلیل حزب مردمی پاکستان توانسته در ایالت خود پیروز شده و مجلس ایالت را ازآن خود بکنند. همین امر موجب مخالفت حزب مردمی پاکستان از تظاهرات عمومی شده است.

ارسال نظر

 
1