خبر فوری

 
تحویل کنترل پروژه خط لوله گاز پاکستان به روسیه
کد خبر :1770866267

16:47 1399/09/09


برچسب ها : پاکستان, پروژه انتقال خط لوله پاکستان, رئیس جمهور روسیه, روسیه, روسیه و پاکستان,

پاکستان کنترل پروژه انتقال خط لوله گاز پاکستان PSGP را از طریق یک شرکت خصوصی برای ارتقا همکاری استراتژیک با روسیه به این کشور واگذار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان کنترل پروژه انتقال خط لوله گاز پاکستان PSGP را از طریق یک شرکت خصوصی برای ارتقا همکاری استراتژیک با روسیه به این کشور واگذار کرد. رئیس جمهور روسیه نیز از اجرای این پروژه استقبال کرد.

این پروژه گاز مورد نیاز ایالت پنجاب را فراهم خواهد کرد. به واسطه این پروژه بعد از دهه ها روسیه بخشی از یک پروژه اقتصادی در خاک پاکستان خواهد بود. پیش از این روسیه نقش مهمی در ایجاد کارخانه های تولید فولاد و ODCL در پاکستان ایفا کرده بود. پاکستان و روسیه با حل منازعات تجاری بین یکدیگر و کلید زدن پروژه انتقال خط لوله گاز، دور جدیدی از روابط اقتصادی را آغاز کرده اند. بنا بر این شد که بودجه سیستم توسعه زیر ساخت های گاز GIDS در پروژه انتقال خط لوله گاز شمال – جنوب هزینه شود که اکنون به PSGP تغییر نام داده است.

دو کشور یک ساختار جدید ایجاد کردند که در آن اکثر سهام این پروژه در اختیار پاکستان باشد. 74 درصد از سهام این پروژه در اختیار پاکستان و 26 درصد از سهام در اختیار روسیه است. در جلسات مشترک این دو کشور در 26 تا 28 آبان ظرفیت انتقال گاز در این پروژه به 1.6 میلیارد فوت مکعب در روز رسید و نام این پروژه به طرح انتقال خط لوله گاز پاکستان تغییر کرد.

در این پروژه شرکت روسی TE لوله گذاری و تامین ابزار مهم موردنیاز برای انجام پروژه را بر عهده گرفته است. در این پروژه شرکت های پاکستانی فرصت کار در کنار یک شرکت روسی را خواهند داشت و انتقال تکنولوژی این کار از سمت شرکت روسی نیز برنامه ریزی شده است.

ارسال نظر

 
1