خبر فوری

 
تحویل سامانه دفاعی S300 به سوریه / توافقنامه 5 میلیارد دلاری خرید سامانه دفاعی S400 از روسیه توسط هند
کد خبر :1737508894

16:52 1397/07/11


برچسب ها : S300, S400, ترکیه, روسیه, سامانه دفاعی, سوریه, هند,

به گفته وزیر دفاع روسیه ،سیرگی شویگر ، رئیس جمهور روسیه ولادی میر پوتین تحویل سامانه دفاعی s300 به سوریه را تایید کرده است.


به گفته وزیر دفاع روسیه ،سیرگی شویگر ، رئیس جمهور روسیه ولادی میر پوتین تحویل سامانه دفاعی s300 به سوریه را تایید کرده است.
به گفته خبرگزاری العربیه دات نیت، سامانه دفاعی S300 روسیه، موشک های زمین به هوا، به کشور سوریه تحویل داده شده است.
شویگو افزود، ارسال این سامانه دفاعی به اتمام رسیده است، که بر این اساس، سامانه دفاع هوایی سوریه نسبت به قبل مستحکم و قوی تر خواهد شد.

لازم به ذکر است که با وجود مخالفت های فراوان کشورهای عربی، اسرائیل و آمریکا، روسیه این سامانه دفاعی حساس را به سوریه تحویل داده است. گفته می‌شود که روسیه خبر تحویل این سامانه دفاعی به سوریه را زمانی منتشر کرده بود که سوریه به اشتباه، هواپیمای روسیه را درعوض هواپیمای اسرائیلی هدف قرار داده بود. این درحالی است که روسیه این حمله را به اسرائیل نسبت داده بود.

هند و خرید سامانه دفاعی S400 از روسیه

 


روسیه اعلام کرده است که سامانه دفاعی S400 را نیز برای کشور هند فراهم خواهد کرد. براساس گزارش خبرگزاری آلمان، مقامات روسیه گفته اند که این قرارداد 5 میلیارد دلاری طی هفته جاری به اجرا در خواهد آمد. ولادیمر پوتین در هفته جاری به هند سفر خواهد کرد.

گفته می‌شود که سامانه دفاعی S400 زمین به هوا، بسیار هوشمند و پیچیده است. این درحالی است که چندی پیش ترکیه نیز این سامانه دفاعی را از روسیه خریداری کرده بود.

ارسال نظر

 
1